کشت فراسرزمینی در کشورهای آذربایجان، ارمنستان و قزاقستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت فراسرزمینی در کشورهای آذربایجان، ارمنستان و قزاقستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عدیل سروی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای سیاست کشت فراسرزمینی اظهار کرد: پس از توافق در زمینه تعامل با کشورهای توسعه یافته دنیا، هیأت وزیران آئین‌نامه کشت فراسرزمینی را مصوب و اجرای آن را به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های تابعه ابلاغ کرد.

وی افزود: تاکنون 35 مورد درخواست فعالیت کشاورزی از سوی افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط ارائه شده که برخی از این متقاضیان در کشورهای آذربایجان، ارمنستان و قزاقستان به فعالیت‌هایی نظیر کشت دانه‌های روغنی باغبانی، پرورش ماهی و پرورش گوسفند می‌پردازند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: یک واحد گلخانه به مساحت 21 هکتار با همکاری و مشارکت سرمایه‌گذار روسی برای تولید و صادرات انواع محصولات گلخانه‌ای در شهرستان بیله سوار در حال احداث است.

وی اضافه کرد: در راستای تولید بذر اصلاحی به ویژه در زمینه دانه‌های روغنی همکاری مطلوبی با شرکت‌های معتبری نظیر اورالیس فرانسه و برخی از شرکت‌های مجارستانی صورت گرفته که بر این اساس شرکت اورالیس فعالیت خود را در استان اردبیل آغاز کرده است.

سروی ادامه داد: با همکاری شرکت کلوزه آلمان و شرکت معتبر داخلی نیز یک واحد تولیدی دارو و فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی گیاهی در استان اردبیل با ظرفیت 4500 تن انواع محصول کار خود را آغاز کرده که پیش‌بینی می‌شود در سال 1397 به بهره‌برداری برسد و در راستای افزایش ارزش افزوده، ارزآوری، صادرات و ایجاد اشتغال از طرح‌های پیشران در کشور باشد.

901

کد خبر: 864832

وب گردی

وب گردی