حاجی بابایی: رفتار دولت در افزایش قیمت دلار شک برانگیز است/ اخذ پول برای آزادسازی اصل سهام عدالت کار درستی نبود

عضو کمیسیون برنامه بودجه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت دلار افزایش قابل توجهی داشته است و با وجود اینکه ممکن است در برخی مسائل مثل صادرات تأثیر مثبت داشته باشد اما در مسایل دیگر کشور اثری منفی خواهد داشت.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون ولایی مجلس با حضور در غرفه ی ایسکانیوز در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: بحث افزایش قیمت دلار و نفت دو موضوع متفاوت است که عوامل منطقه ای و بین المللی در قیمت ها و سیاست گذاری های مربوطه تأثیرگذار است که افزایش قیمت نفت ناشی از سیاست های بین المللی است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت دلار افزایش قابل توجهی داشته است و با وجود اینکه ممکن است در برخی مسائل مثل صادرات تأثیر مثبت داشته باشد اما در مسایل دیگر کشور اثری منفی خواهد داشت که دولت باید تعریف مشخصی از قیمت دلار و نقش آن در بودجه و اقتصاد کشور داشته باشد چون کمتر کسی در دولت وجود دارد که با نگاهی بررسی گرایانه و پژوهشی به مسایل اقتصادی توجه کند.

او خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی انسان به رفتار دولت شک می کند که شاید طرفدار این است که قیمت دلار افزایش پیدا کند چون افزایش قیمت دلار در کوتاه مدت برای دولت نفع دارد و بودجه و برداشت نفت را افزایش می دهد اما از طرف دیگر مشکلات عجیب و پیچیده ای را برای معیشت مردم و اقشار مختلف جامعه به وجود می آورد.

نماینده ی مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعریف جدیدی که از سهام عدالت صورت گرفت اقدام درستی نبود و رفتار صادقانه ای با مردم صورت نگرفت چون سهامی که در اختیار مردم قرار گرفت و قرار شد بر اساس سود ده ساله مبلغ اصل سهام به یک میلیون تومان برسد و در اختیار مردم قرار بگیرد حال بعد از گذشت این مدت اعلام می شود که برای گرفتن اصل هر سهم مردم باید بیش از 500 هزار تومان بپردازند که این امر، رفتاری آمرانه و یک طرفه با مردم است.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: دولت، وقتی یک اقدامی انجام می دهد برای مردم اعتماد و امنیتی ایجاد می شود که اگر غیر از این باشد در گام های بعدی اعتماد مردم سلب می شود و اعتماد مردم بزرگترین سرمایه ای است که هر دولتی می تواند وجود داشته باشد.

رئیس فراکیون ولایی مجلس در پایان گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تاریخ واریز سود سهام عدالت را پیگیری می کنند و از جزئیات آن مطلع هستند اما من از نحوه و تاریخ واریز سود سهام عدالت اطلاعی ندارم.

403

کد خبر: 864841

وب گردی

وب گردی