تاکید بر تقویت همکاری‌های قضائی و حقوق بشری ایران و سوئیس

در ملاقات سفیر جدید سوئیس در تهران با معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر بر تقویت همکاری های قضائی و حقوق بشری ایران و سوئیس تاکید شد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز مارکوس لایتنر، سفیر جدید سوئیس در تهران با کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضائی دبیر ستاد حقوق بشر، دیدار و در مورد توسعه و تقویت همکاری‌های ایران و سوئیس در موضوعات قضائی و حقوق بشری در عرصه‌های دوجانبه و بین المللی رایزنی و گفت‌وگو کرد.

غریب‌آبادی در این دیدار ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای سفیر جدید سوئیس در توسعه روابط دوجانبه در تمامی ابعاد آن و تشکر از زحمات سفیر پیشین این کشور در تهران در ارتقای این روابط، ابراز امیدواری نمود که روابط دو کشور در زمان حضور آقای لایتنر در ایران، مستحکم‌تر گردد و همکاری‌ها در تمامی ابعاد، به ویژه حقوقی و قضائی، افزایش یابد.

معاون دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به برگزاری هفت دور گفت‌وگوهای حقوق بشری میان ایران و سوئیس، تبادل نظر در موضوعات تخصصی و تبادل تجربیات میان طرفین را مهم ترین عامل در اثربخش و سازنده بودن گفت‌وگوها دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با انتقاد از این‌که ناقضان واقعی حقوق بشر در مصونیت کامل به سر می‌برند، انتصاب گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر برای ایران را یک اقدام کاملا سیاسی و البته مخرب دانست و بر ضرورت پرهیز از رویکردهای دوگانه در مقوله حقوق بشر تاکید کرد.

در ادامه، سفیر جدید سوئیس نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور و برنامه وی جهت گسترش و ارتقاء این روابط در سطوح مختلف، از پیشنهادات مطروحه در توسعه و تقویت گفت‌وگوهای دوجانبه حقوق بشری و قضائی و تمرکز هرچه بیشتر بر موضوعات تخصصی استقبال کرد و گفت: ما نیز از فرصت استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف حقوق بشری و قضائی استقبال می‌کنیم.

در این نشست، طرفین همچنین درخصوص دور بعدی گفت‌وگوهای دوجانبه تخصصی حقوق بشری تبادل نظر کردند.

منبع:ایسنا

303

کد خبر: 864880

وب گردی

وب گردی