امین زاده: بعید می دانم مرز خسروی امسال بازگشایی شود

دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: با دولت عراق در حال رایزنی برای بازگشایی مرز خسروی هستیم اما این اقدام نیاز به موافقت دو طرف دارد و بعید می دانم که برای امسال این اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسکانیوز، الهام امین زاده پیش از ظهر امروز با حضور در مرز شلمچه و بازدید از روند اعزام زائران اربعین درجمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون با یک تیم حقوقی ما اینجا آمده ایم. متولیان مربوط به نظافت، بهداشت و تغذیه، صدور ویزا و تحویل گذرنامه بسیار در تلاشند اما به دلیل حجم بالای زائران باز هم بایستی اندکی درنگ و صبر کنند.

وی افزود: مردم با صبوری از خودشان نشان دهند تا روزهای پرتردد را با آرامش طی کنند.

امین زاده بیان کرد: اکنون که تعدادی از زائرانی که ثابت شد ویزایشان جعلی است، فرماندار به طور سریع دستور اصلاح داد. در این جا ماموران امور خارجه حضور دارند و بررسی ها لازم را به انجام می رسانند و اگر اصلاحات قابل انجام باشد زائر را منتظر نمی گذارند.

دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی بیان کرد: فرمانداران تمام تلاششان بر این است که زائران بدون کمترین دردسر و مشکلی به زیارت بروند مگر آنکه در آن سوی مرز دچار مشکل شوند و بازگردند.

امین زاده عنوان کرد: منطقه آزاد اروند اقدامات زیادی را در شلمچه به انجام رسانده اما اگر بتوانیم در سالهای آینده سازه های دائمی را در مسیر زائران اربعین داشته باشیم بسیار مطلوبتر و بهتر است چون هزینه سازه های موقت بسیار زیاد است و هر ساله هم جمع می شود و با توجه وزش طوفان و باد در این منطقه این سازه ها آسیب پذیرند.

وی عنوان کرد: بهتر است برای سالهای آتی سازه های موکب ها، دائمی و مجهز به دستگاههای خنک کننده و گرم کننده احداث شود تا زائران بتوانند چند صباحی را در این جا استراحت کننند.

امین زاده با اشاره به اینکه امکانات مهیا شده در شلمچه بسیار خوب است، گفت: با دولت عراق در حال رایزنی برای بازگشایی مرز خسروی هستیم اما این اقدام نیاز به موافقت دو طرف دارد و بعید می دانم که برای امسال این اتفاق بیفتد.

منبع: مهر

901

کد خبر: 864919

وب گردی

وب گردی