اعزام ۲۲۰۰ زائر اولی به صورت رایگان به مشهد مقدس

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان البرز از اعزام ۲۲۰۰ نفر از زائران بار اولی این استان به صورت رایگان به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، عباس قاضی خانی در نشست خبری آستان قدس رضوی که به مناسبت دهه آخر صفر و فرارسیدن ایام شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) امروز صبح در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان البرز برگزار شد با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: رسالت اصلی آستان قدس در مدیریت جدید محرومیت‌زدایی است و اهداف اصلی استان‌ها رسیدگی به محرومیت مردم است.

وی با بیان اینکه این خدمات‌رسانی‌ها در قالب خادم یاری و خدمت مردم به مردم است افزود: بخشی از خدمات محرومیت‌زدایی توسط خادمین افتخاری انجام‌ می‌شود و موضوع خدمت‌رسانی در استان البرز فراجناحی و افتخاری است.

سرپرست آستان قدس رضوی در استان البرز با بیان اینکه خدمت‌رسانی آستان قدس سیاسی نیست و طبق برنامه مقام معظم رهبری پیش می‌رود گفت: شناسایی افراد و مناطق محروم با هماهنگی دولت، هئیت‌های مذهبی، مردم، بسیج، مساجد و دستگاه‌های مانند بهزیستی صورت می‌گیرد و بعد در کانون خادمیاران ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وظیفه ترویج سیره رضوی در سطح کشور را برعهده دارد، اضافه کرد: دهه کرامت و مراسم زیر سایه خورشید تحت نظر کمیته فرهنگی انجام شد و زائران فقیری که بیش از 15 سال بود به حرم رضوی مشرف نشدند و افراد بالای 40 سال در قالب کاروان از ابتدای سال به مشهد مقدس اعزام شدند.

قاضی خانی با اشاره به اینکه در دهه کرامت با هزار بیمار و 100 جانباز و خانواده شهدا دیدار انجام شد بیان کرد: در دهه کرامت 200 برنامه متنوع اجرا شد و همایش خادم یاران رضوی در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

وی ادامه داد: در دهه کرامت هزار نفر از زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از قدمگاه نیشابور تا حرم مقدس رضوی پیاده‌روی کردند که 9 هزار وعده غذایی حضرتی به این افراد تقدیم شد.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی استان البرز با اشاره به اینکه در دهه کرامت اطعام هزار نفر از محرومین توسط آستان قدس انجام شد ، عنوان کرد:کمک‌های نقدی بلاعوض به صورت محدود به نیازمندان با مشارکت خیرین انجام گرفت و یکی از موارد خرید یک دستگاه وانت باربری برای انجام کارهای موسسه معلولان سپهر فردیس است.

وی با بیان اینکه طرح‌های درمانی و مشاوری توسط متخصصین خادم یار آستان قدس انجام می‌شود ، افزود: لوله آب شرب روستای جارو اشتهارد با هماهنگ قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه پاسداران با مشارکت اعتباری 25 درصدی آستان قدس البرز یکی از موارد خدمات به مناطق محروم البرز است.

قاضی خانی با تاکید بر اینکه 400 کیف لوازم تحریر به مناسب اول مهرماه سال تحصیلی به دانش آموزان نیازمند، تقدیم شد ، تصریح کرد: با کمک و شناسایی دستگاه‌های مختلف مانند سپاه ، بسیج ، مدارس ، کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 200 نفر زائر محروم بار اولی به صورت رایگان با کمک خیرین به حرم امام رضا(ع) اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در اوایل آذر ماه نیز دو گروه 88 نفر دیگر از محرومین بار اول استان البرز به حرم رضوی اعزام می‌شوند.

سرپرست دفتر استان قدس رضوی با بیان اینکه هزار و 700 نفر خادم یار در البرز وجود دارد ، توضیح داد: 600 نفر از خادمیاران در 5 نوبت آموزش دیده و 400 نفر از این افراد حکم خادمیار دریافت کردند که به صورت شش ماه آزمایشی فعالیت داشته و بعد از این مدت برای خدمت به حرم امام رضا(ع) اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا این تاریخ 114 نفر برای خدمت رسانی به حرم مطهر رضوی معرفی شدند، افزود: امیدواریم تا پایان سال 600 نفر برای خدمت به آستان قدس رضوی اعزام شوند.

قاضی خانی با اشاره به اینکه کانون خادمیاران رسانه استان البرز تا پایان ماه صفر افتتاح می‌شود ، اضافه کرد: 6 دفتر نمایندگی آستان قدس البرز در شهرستان‌های فردیس، طالقان، ماهدشت، نظرآباد، چهارباغ و کوهسار تا پایان ماه صفر افتتاح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زمینی به مساحت یک هکتار از شهرداری و شورای شهر سابق کرج در منطقه 5 حصارک دریافت شده است ، اظهار داشت: دارالشفای امام رضا(ع) با مشارکت آستان قدس رضوی و خیرین استان البرز در این مکان احداث می‌شود و قرار است دو هکتار زمین دیگر در جنب این مکان نیز برای توسعه درمانگاه به بیمارستان امام رضا(ع) انجام شود.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی با بیان اینکه یک قطعه زمین برای احداث ستاد دفتر نمایندگی و فرهنگی آستان قدس اختصاص می‌یابد، گفت: سهم استان البرز از میانگین وقف در سطح کشور یک درصد است و اعزام هزار نفر از مردم نیازمند به حرم رضوی با کمک و نذورات خیرین استان البرز است.

وی با تاکید بر اینکه تمام نذورات اهدایی مردم با نظر واقف در محل مورد مشخص هزینه می‌شود ، بیان کرد : برای دریافت نذورات مردم قبض‌های نقدی و غیرنقدی طراحی شده و از مردم استان البرز خواستاریم که نذورات خود را وقف محرومیت زدایی البرز کنند.

قاضی خانی با اشاره به اینکه برای دهه آخر صفر آستان قدس رضوی البرز برنامه‌های متنوعی دارد ، تاکید کرد: بازدید از خانواده شهدا و بیماران ، اجرای اردوهای جهادی در مناطق محروم استان البرز و اعزام مبلغین حوزه‌های علمیه به مساجد و هئیت‌ها از جمله برنامه‌های این ماه است.

وی با بیان اینکه آیین خطبه خوانی در شب شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) توسط خادمین حرم رضوی انجام می‌شود، عنوان کرد: مراسم تعزیه خوانی و برگزاری محافل قرآنی از برنامه‌های دیگر این دفتر در استان البرز است.

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی البرز با بیان اینکه برنامه 100 روضه خانگی در دهه آخر ماه صفر در استان برگزار می‌شود ، گفت: به هر مکان روضه خانگی یک پرچم متبرک حرم رضوی اهدا می‌شود و در دانشگاه ها و مدارس عزاداری‌ها با مشارکت دفتر استان قدس رضوی البرز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 30 کانون خادم یاران در پایان ماه صفر افتتاح می‌شود، بیان کرد: آستان قدس رضوی در برنامه ‌های که سبب حل بیکاری و ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌شود و برای آستان قدس رضوی مرقوم به صرفه باشد سرمایه‌گذاری می‌کند.

قاضی خانی با تاکید بر اینکه چندین طرح اقتصادی از البرز برای بررسی‌های بیشتر به استان قدس رضوی ارسال شده است اضافه کرد: آستان قدس رضوی آماده مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح های اشتغال زدایی استان البرز است.

901

کد خبر: 864952

وب گردی

وب گردی