نامه تائید شهردار گرگان هنوز از وزارت کشور صادر نشد

معاون امور عمرانی استانداری گلستان گفت: نامه تائید و یا رد شهردار گرگان هنوز از وزارت کشور به استانداری اعلام نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، رضا مروتی ظهر درباره رد و یا تائید شهرداران کردکوی و گرگان اظهار داشت: تا این لحظه هنوز نامه‌ای نسبت به رد شهردار گرگان از سوی وزارت کشور به دست من نرسیده و ممکن است نامه زده شده باشد اما هنوز ابلاغی به من نشده است.

وی درباره مدت زمان تائیدیه و پاسخگویی در مورد شهرداران تصریح کرد: تا زمانی که تائیدیه شهردار به استانداری ارسال نشده باشد نمی‎توان مدت زمان قانونی در نظر گرفت.

2 عضو شورای شهر کردکوی صورتجلسه انتخاب شهردار را امضاء نکردند

معاون امور عمرانی استانداری گلستان درباره تایید نشدن حکم شهردار کردکوی یادآور شد: در موضوع شهردار کردکوی مستنداتش نیاز است بررسی شود و در روزهای گذشته به علت نقص در ارسال اطلاعات به فرمانداری کردکوی مدارک برای تکمیل، بازگشت داده شده است.

مروتی تاکید کرد: 2 عضو شورای شهر کردکوی مصوبات شورا را برای انتخاب شهردار امضا نکردند و این پرونده را به فرمانداری بازگرداندیم تا تکمیل شود.

وی با بیان اینکه بیان شده که 2 عضو شورای شهری که مصوبه را امضاء نکردن در جلسه حضور داشتند، تاکید کرد: فرمانداری وظیفه دارد به این موضوع رسیدگی کند و برای همین علت در شهرستان‎ها فرماندار داریم.

مروتی با بیان اینکه برای انتخاب و تائید شهردار شرایط عمومی و تخصصی در نظر گرفته می‌شود و در شرایط عمومی صلاحیت انتخاب شهردار بر دوش شورای اسلامی شهر است.

وی با بیان اینکه یکی از این شرایط داشتن مدارک مرتبط است، افزود: داشتن حداقل 5 سال سابقه اجرایی برای شهرداری یکی از شرایطی است که مدنظر است و به این منظور قانون‌گذار ماده 5 خدمات کشوری را در نظر گرفته و جای تفسیر دارد که سابقه دانشگاهی در آن محسوب می‎شود یا خیر.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان تاکید کرد: هیچ نامه‎ای هنوز مبنی بر تائید و رد شهردار گرگان از وزارت کشور به من ابلاغ نشده است.

مروتی تاکید کرد: پرونده شهردار کردکوی هنوز رسیدگی نشده و مصوبه شورا به نظر شکلی ایراد دارد و باید از 2 امضاء عضو شورای شهر کردکوی حداقل یک امضاء باشد.

ژن خوب افراد، تاثیری در بررسی پرونده آنان ندارد

وی با بیان اینکه جلسات شورا با حداقل 4 نفر در کردکوی به رسمیت می‎رسد، افزود: رابطه فرزندی و پدری و یا شخصی بر من برای انتخاب شهردار تاثیر نداشته است.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان تاکید کرد: پسر آقای تربتی‎نژاد نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در یک فرآیندی در شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شدند و شورا اگر شهردار منتخب سابقه نداشته به این نتیجه می‎رسید و اگر توانمندی در انتخاب این جوان احساس کردند و توانسته اعتماد شورا را جلب کند، باید بررسی شود.

مروتی در گفت‌وگو با تسنیم افزود: نسبت دادن این فرد به پدر کار صحیحی نیست و نباید هر فردی را به ژن خوب نسبت بدهیم و این پسندیده نیست.

901

کد خبر: 864956

وب گردی

وب گردی