جشنواره فیلم فجر به تابوی بزرگ تبدیل شده است

کارگردان «بی نامی» گفت: علیرضا صمدی گفت: جشنواره فیلم فجر در سینمای ایران به یک تابوی بزرگ تبدیل شده است و آثار سینمایی که به جشنواره فیلم فجر راه نیافته اند نمی توانند نمایش عمومی داده شوند.

علیرضا صمدی، کارگردان فیلم بی نامی با حضور در غرفه ایسکانیوز در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره دلایل اکران نشدن این فیلم، گفت: جشنواره فیلم فجر در سینمای ایران به یک تابوی بزرگ تبدیل شده است که گویا آثار سینمایی که به جشنواره فیلم فجر راه نیافته اند نمی توانند نمایش عمومی داده شوند.

وی افزود: حضور در جشنواره فجر برای اکران فیلم ها تبدیل به معیار شده است و همین استراتژی باعث شده فیلم هایی که در جشنواه نیستند به دو دسته تقسیم شوند، فیلم های کمدی که به راحتی اکران می شوند و دسته دوم فیلم هایی هستند که چون به جشنواره نرفته اند به شکلی با آنها برخورد می شود انگار دیگر وجود ندارند و این نگاه به فیلم ها بسیار آزار دهنده است.

صمدی ادامه داد: پخش فیلم موضوع دیگری است که در سینمای ایران یکی از بزرگترین معضلات است و من به عنوان کسی که اولین فیلمش را ساخته است از این به بعد اگر بخواهم به دنبال ساخت اثر سینمایی بروم در ابتدا به مساله پخش آن فکر میکنم.

کارگردان بی نامی اظهار کرد: موضوع پخش، شبکه ای کاملاً مجزا از سینمای ایران است و در مورد فیلم های موفق فجر هم این موضوع صادق است و با معضل اکران روبرو هستند.

وی ادامه داد: مشکلات نمایش عمومی در ایران بیش از همه چیز به کمبود سینما مربوط می شود و فیلم هایی ک ه مجوز حضور در جشنواره فجر را دریافت نکرده اند این مشکل دو برابر می شود.

صمدی افزود: اگر اثری سینمایی درست ساخته شده باشد نیاز به زمان معین برای اکران ندارد اما هر فیلمی برای نمایش عمومی تاریخ انقضا دارد.

به گزارش ایسکانیوز، "بی نامی" سال ٩٥ ساخته شده اما نتوانست به جشنواره سی و پنجم فجر راه پیدا کند. در حالی که بیش از یک سال از ساخت این فیلم می گذرد اما تا کنون اکران نشده است.

باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی سام، هوشنگ قوانلو، شهروز دل افکار، مهتاب ثروتی، علی باقری، رضا افشار، محمود نظرعلیان و… بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

501

کد خبر: 864985

وب گردی

وب گردی