ارائه توانمندی‌های صنعتی جهاد دانشگاهی در نمایشگاه نفت خوزستان

9 پژوهشکده و واحد جهاد دانشگاهی از سراسر کشور، توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی و فناورانه خود در حوزه طراحی، تولید دانش فنی و ساخت و تولید قطعات و تجهیزات صنعتی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور را در نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایسکانیوز، امروز و با آغاز به کار نهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز، 9 پژوهشکده و واحد جهاد دانشگاهی فعال در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شامل واحدهای خوزستان، علم و صنعت، تهران، صنعتی شریف، یزد، شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی، مشهد و پژوهشکده صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی توانمندی خود در زمینه ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را در معرض نمایش قرار دادند.

ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، معرفی این توانمندی‌ها به شرکت‌های فعال داخلی و خارجی و نیازسنجی و پروژه‌یابی در این بخش، از مهم‌ترین اهداف حضور جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه است.

آرش مهدویان، مدیر پروژه‌یابی و نیازسنجی جهاد دانشگاهی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌ها و توانمندی‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه افزود: پروژه طراحی، تولید دانش فنی و ساخت مته‌های حفاری از نوع RockBits طی قراردادی با شرکت مدیریت، پشتیبانی و ساخت و تامین کالای نفت تهران توسط جهاد دانشگاهی خوزستان در حال اجراست و قرار است که طی سه سال 870 عدد مته حفاری از این نوع در اندازه‌های مختلف تولید و تحویل این شرکت شود.

وی تصریح کرد: پروژه بازوهای بارگیری نفت خام از دیگر پروژه‌های ارائه‌شده در نمایشگاه است که این پروژه به سفارش شرکت پایانه‌های نفتی ایران اجرا می‌شود و قرار است طی این قرارداد سه مجموعه دستگاه بازوهای بارگیری نفت خام ساخته و تحویل داده شود که تاکنون یک دستگاه در جزیره خارک نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر پروژه‌یابی و نیازسنجی جهاد دانشگاهی، طراحی و ساخت دستگاه لوله مغزی سیار را از دیگر پروژه‌های شاخص انجام‌شده عنوان کرد و گفت: این پروژه با حمایت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران انجام شده و به اتمام رسیده و به شرکت ملی حفاری (به‌عنوان بهره‌بردار نهایی) تحویل داده شده است.

مهدویان ادامه داد: پروژه مهم دیگر، SRJ و کارفرمای این پروژه نیز شرکت پایانه‌های نفتی ایران است. طی این قرارداد چهار دستگاه SRJ به این شرکت تحویل شده و پروژه به اتمام رسیده است. پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان مجری پروژه Tank Prover (صحت سنج سیار) بوده و این پروژه نیز با حمایت شرکت ملی نفت انجام و به شرکت پایانه‌های نفتی ایران تحویل داده شده است.

وی پروژه‌های نمونه پودری (رفع کننده آلودگی‌های میکروبی نفت)، UPS و شارژرهای صنعتی و دمولسیفایرها (جداکننده آب از نفت) را از دیگر پروژه‌های مهم جهاد دانشگاهی در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی عنوان و اظهار کرد: همچنین قرار است سیستم نمک‌زدایی نفت خام با ظرفیت 55 هزار بشکه در روز و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سوی واحد علم و صنعت تولید شود که در حال حاضر پایلوت این پروژه با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز طراحی و ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

غرفه جهاد دانشگاهی در نهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت از امروز تا 14 آبان، هر روز از ساعت 9 تا 17 در سالن خرمشهر پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

منبع: ایسنا

کد خبر: 864999

وب گردی

وب گردی