خراسان رضوی آماده توسعه تعاملات اقتصادی با ارمنستان است

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی آماده توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری با کشور ارمنستان است.

به گزارش ایسکانیوز، علی رضا رشیدیان در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و ارمنستان پیشرونده و مناسب است و امیدوارم تعاملات در جهت منافع 2 کشور گسترش پیدا کند.تعامل و ارتباطات استان‌های دو کشور ایران و ارمنستان می‌تواند در جهت توسعه و تحکیم روابط بین دو ملت موثر باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: روابط اقتصادی بین خراسان‌رضوی و ارمنستان در سال گذشته اندکی کاهش یافت اما امید است تعاملات اقتصادی و علمی این استان با ارمنستان به ویژه استان آراگاتس بیش از گذشته توسعه یابد.

رشیدیان با اشاره به ارتباطات خواهرخواندگی ایران و ارمنستان و اظهار امیدواری نسبت به توسعه روابط گفت: با توجه به دیدگاه و مواضع 2 کشور ایران و ارمنستان محدودیتی در گسترش تعاملات بین آنها وجود ندارد.ارمنستان ظرفیت‌های خوبی برای فعالیت تجار و فعالان اقتصادی ایران در آن کشور دارد و خراسان‌رضوی نیز از ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های مشترک با آن کشور به ویژه کشورهای سی.آی.اس و افغانستان و پاکستان برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: خراسان‌رضوی در حوزه‌های علمی و دانشگاهی با برخورداری از 270 مرکز آموزش عالی، 300 هزار دانشجو، پنج هزار عضو هیئت علمی و 12 هزار دانشجوی خارجی یکی از قطب‌های دانشگاهی ایران به شمار می‌رود.

رشیدیان با اشاره به وجود تجارب و ظرفیت‌های خوب در حوزه کشاورزی کشور ارمنستان گفت: خراسان‌رضوی نیز در حوزه کشاورزی دارای هشت محصول تراز اول کشور و یک محصول تراز اول جهانی است و می‌تواند همکاری مشترک با کشور ارمنستان در حوزه کشاورزی، دامداری و فرآوری محصولات کشاورزی داشته باشد.یکی از ظرفیت‌های همکاری خراسان‌رضوی با کشور ارمنستان در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های معرفی ظرفیت‌های کالایی در این استان و ارمنستان است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: این استان دارای 6 هزار واحد صنعتی، 42 ماده معدنی و مرکز سنگ آهن و قطب تولید فولاد کشور است، 95 درصد سرمایه گذاری در صنعت خراسان رضوی متعلق به بخش خصوصی است و در این زمینه تولیدکنندگان استان آماده همکاری با ارمنستان هستند.

وی گفت: از حضور ارامنه در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی به ویژه در مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون در مرزهای خراسان رضوی، استقبال می‌کنیم.

سفیر ارمنستان در ایران نیز گفت: استان خراسان رضوی دارای زمینه های بسیار به ویژه در حوزه اقتصادی و علمی برای همکاری مشترک با کشور ارمنستان است.

آرتاشس تومانیان افزود: استان‌های متعدد با ویژگی‌های متفاوت در ایران وجود دارد که تاکنون از یک سوم آنها دیدن کرده‌ام.در سفر 2 روزه به خراسان رضوی از صمیمت مردم این استان و مهمان نوازی آنان خرسند شدم.

وی روابط اقتصادی بین خراسان رضوی و ارمنستان را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: اقتصاد ارمنستان خیلی بزرگ نیست اما زمینه‌های بسیار همکاری مشترک اقتصادی بین تجار و صنعتگران آن با خراسان‌رضوی وجود دارد.

901

کد خبر: 865039

وب گردی

وب گردی