سن بروز رفتارهای پرخطر کاهش یافته  /۳۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز از بیماری خود خبر ندارند

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از تغییر عامل انتقال ایدز خبر داد و گفت: 30 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده که متاسفانه همین تعداد نیز تخمین زده می شود که شناسایی نشده اند و از بیماری خود بی خبرند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس دکتر فرید براتی سده گفت: در حال حاضر عامل انتقال بیماری ایدز از استفاده سرنگ مشترک به روابط جنسی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: 30 هزار بیمار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده و متاسفانه همین تعداد نیز تخمین زده می شود که شناسایی نشده اند و از بیماری خود بی خبرند.

براتی سده گفت: چهار برنامه کنترل ایدز در کشور انجام شده و با وجود اهمیت برنامه‌های پیشگیرانه اما هنوز بودجه‌ لازم پیش‌بینی نشده و از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

وی از فعالسازی 5 هزار موسسه آموزشی برای پیشگیری از ایدز در دانشگاه‌، پادگان‌، مدارس و محیط‌های کاری خبر داد و گفت: سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها بسیار جدی بوده و در اولویت برنامه های بهزیستی قرار گرفته است.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: سن بروز رفتارهای پرخطر کاهش یافته که این رفتارها در افزایش تزریق مشترک موادمخدر، روابط جنسی محافظت نشده و انتقال برخی عفونت های ویروسی مانند ایدز موثر است.

700

کد خبر: 865103

وب گردی

وب گردی