۱۶ هزار تاکسی پایتخت عمر بالای ۱۰ سال دارند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۶ هزار تاکسی پایتخت عمر بالای ۱۰ سال دارند و این تاکسی‌ها در آلودگی هوای شهر تهران بی تاثیر نیستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان محمد علیخانی گفت: طی سال‌های اخیر ۳۱۳ کیلومتر خط کشی و فضای حفاظت شده برای دوچرخه سواری شهروندان تهرانی فراهم شده، اما این خطوط اکنون در حال از بین رفتن هستند.

وی افزود: شهروندان تهرانی آنطور که باید از جایگاه‌های ویژه دوچرخه سواری استقبال نکردند و در سایر نقاط شهر تهران و نقاطی غیر از مسیر‌های خط کشی شده، امکان تردد با دوچرخه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سهم دوچرخه در حمل و نقل شهروندان تهرانی خاطرنشان کرد: دوچرخه سهم ۶ دهم درصدی در جا به جایی شهروندان تهرانی داشته و این نوع حمل و نقل تنها در سطح معابر و محلات شهر تهران ممکن است.

علیخانی در رابطه با نقش تاکسی‌های فرسوده شهر تهران در آلودگی هوا اظهارکرد: بر اساس آمار منتشر شده، اکنون از مجموع ۷۷ هزار و ۹۴۹ تاکسی در حال تردد در سطح شهر تهران بیش از ۱۶ هزار تاکسی عمر بالای ۱۰ سال دارند و این یعنی آلایندگی این خودرو‌ها بیش از سایر تاکسی‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران تصریح کرد: تاکنون اقداماتی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران انجام شده و به این خاطر که نوسازی تاکسی‌ها می‌تواند در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد باید این روند جدی‌تر دنبال شود.

700

کد خبر: 865124

وب گردی

وب گردی