۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار جاده سازی به مرزهای اربعین اختصاص یافت

معاون وزیر راه گفت: حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته برای چهاربانده کردن و بهسازی مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی منتهی به گذرگاههای مرزی مهران، چذابه و شلمچه هزینه شده است.

به گزارش گروه اقتصادیایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در ۲ سال گذشته برای چهاربانده کردن و بهسازی مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی منتهی به گذرگاههای مرزی مهران، چذابه و شلمچه هزینه شده است.

او در پایانه مرزی چذابه افزود: با صرف این اعتبار بخش های مهمی از مسیرهای منتهی به این سه گذرگاه مرزی چهاربانده، بهسازی و تعریض شده و متعاقب آن ترافیک در این مسیرها روان و کم خطرتر شده است.

خادمی ابراز امیدواری کرد در اربعین سال ۹۷با تخصیص اعتبار بیشتر همه مسیرهای منتهی به سه گذرگاه شلمچه، چذابه و مهران را به طور کامل چهاربانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۷۵کیلومتر از مسیر ۱۱۰کیلومتری اهواز - حمیدیه، سوسنگرد - بستان - چذابه چهار بانده شده است وعده داد در سال ۹۷ حدود ۳۵کیلومتر باقی مانده چهاربانده خواهد شد.

خادمی افزود: هم اکنون تردد زائران اربعین حسینی در مسیر اهواز-چذابه معروف به طریق الحسین(ع) به صورت روان و بدون مساله خاصی صورت می گیرد ولی سیاست وزارت راه و شهرسازی است تا این مسیر که در ایام تردد زائران اربعین حسینی پرترافیک است چهاربانده شود.

او گفت: با وجود مشکلات اعتباری، جاده ۱۱۰کیلومتری اهواز تا چذابه به صورت چهاربانده تکمیل خواهد شد تا یکی از زیرساخت های اساسی این مسیر به سرانجام کامل برسد.

ضرورت جداسازی مسیرهای تجاری و مسافری سه گذرگاه مرزی غرب کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت جداسازی مسیرهای تجاری و مسافری سه گذرگاه مرزی شلمچه، چذابه و مهران تاکید کرد و به ایرنا گفت: سیاست دولت بر تفکیک مسیرهای تجاری و مسافری با هدف قطع نشدن صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق در ایام اربعین حسینی است.

خادمی افزود: نباید تردد زائران اربعین حسینی در مدت ۲۰روز سبب ضرر و زیان تجار و از دست دادن بازارهای هدف صادراتی شود.

او گفت: برای جدا سازی مسیر حرکت کامیون های صادراتی و خودروهای زائران اربعین حسینی تا چند کیلومتری مانده به پایانه ها این مسیرها باید کاملا'تفکیک شود به گونه ای که صادرات کالا و تردد زائران به صورت همزمان صورت گیرد.

استاندار خوزستان چندی پیش نیز با فراهم کردن برنامه ای با هدف تداوم صادرات غیرنفتی به عراق از دو پایانه تجاری چذابه و شلمچه تاکید کرده بود.

صادرات کالا از مرز شلمچه از پنج روز پیش متوقف و قرار است مرز تجاری چذابه نیز تنها تا پایان امروز پنجشنبه به فعالیت خود ادامه دهد.

پایانه های مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان و پایانه مهران در استان خوزستان سه گذرگاه اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.

مرز خسروی در استان کرمانشاه با وجود فراهم کردن زیرساخت لازم، هنوز از سوی طرف عراقی باز نشده است.

401

کد خبر: 865142

وب گردی

وب گردی