نمایشگاه مطبوعات تبدیل به شو برای برخی مسئولان شده است

یک کارشناس در حوزه رسانه گفت:من تصور می کنم نمایشگاه فعلی تبدیل به یک شو برای برخی مسئولان شده است به گونه ای که وقتی مسئولی در نمایشگاه حضور پیدا می کند به جای اینکه سواد رسانه ای خود را افزایش دهد معمولا میزان عملکرد خود را به صورت مصاحبه بیان می کند که ممکن است بارها نیز آن را اعلام کرده باشد.

حسین فتح اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره لزوم برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات فضای بسیار خوبی دارد همچنین در طبقات بالا برخی از رسانه های تخخصی قرار دارند اما به طور کلی می توان گفت نتوانسته دستآوردهای یک نمایشگاه مطبوعاتی را کسب کند.

وی ادامه داد: عدم حضور برخی از همکاران رسانه ای در این نمایشگاه مانند روزنامه شرق، خبرگزاری فارس،روزنامه آفتاب یزد و خبرگزاری تسنیم به خوبی حس می شد همچنین جمله ای که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در رابطه با کوچه آشتی کنان به کار بردند، ما چنین کوچه آشتی کنانی ندیدیم و من تصور می کنم در این زمینه باید برنامه ریزی های خوبی انجام شود.

این کارشناس حوزه رسانه گفت:نمایشگاه مطبوعات محل به نمایش گذاشتن ظرفیت های رسانه ای است آیا ما می توانیم با این رسانه ها و یا توطئه های رسانه ای یا ابزارهای رسانه ای دشمن مقابله کنیم؟ من بعید می دانم با این رسانه ها و ظرفیت هایی که از رسانه ها در نمایشگاه دیدم مجال پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه باید خبرنگاران را دور یکدیگر جمع کند تا تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارندگفت: در این مدت شاهد حضور برخی افرادی بودیم که نمایشگاه را فرصتی برای نقد خود می دانستند اما نقدی که همراه با راهکار و منصفانه باشد در نمایشگاه دیده نمی شود یعنی نمایشگاه عملا به یک غرفه داری تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه مطبوعات سال گذشته تعدادی از رسانه ها حضور نداشتند و امسال تعداد رسانه هایی که حضور نداشتند بیشتر شده است پس این مسئله نیازمند آسیب شناسی است که من به دوستان و مسئولان وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی وزیر توصیه می کنم که بررسی کارشناسی داشته باشند که چرا برخی از رسانه ها در این نمایشگاه حضور ندارند؟

وی افزود:فضای بزرگ و تعداد رسانه ها، این نمایشگاه را تخصصی می کند برای مثال برخی خبرگزاری ها به طور تخصصی مرتبط با یک وزارت خانه هستند در چنین شرایطی باید از آن ها پرسید آیاشما توانسته اید مخاطبان خود را به انداز کافی جذب کنید؟ من تصور می کنم نمایشگاه فعلی تبدیل به یک شو برای برخی مسئولان شده است به گونه ای مسئولی که در اینجا حضور پیدا می کند به جای اینکه سواد رسانه ای خود را افزایش دهد معمولا میزان عملکرد خود را به صورت مصاحبه بیان می کند که ممکن است بارها نیز آن را اعلام کرده باشد.

وی تاکید کرد: درچنین شرایطی باید مسئولان برای افزایش سواد رسانه ای خود در نمایشگاه شرکت کنند یعنی تشخیص دهند که یک خبرگزاری چه ظرفیت و پتانسیلی دارد و در همان حوزه اظهار نظر کنند نه اینکه در سایت محلی با مخاطب خیلی کم ، مسائل ملی یا بین المللی را مطرح کند.

701

کد خبر: 865172

وب گردی

وب گردی