آماده کردن پارکینگی با ظرفیت 50 هزار خودرو در ایلام /پیش بینی عبور روزانه 200 هزار زائر از مرز مهران به سمت کربلا

استاندار ایلام با اشاره به آماده کردن پارکینگ ها برای زوار اربعین، گفت: پارکینگی با مساحتی حدود 70 هکتار و ظرفیت حدود 50 هزار خودرو آماده شده و مسیرهای اصلی آن آسفالت شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام پیرامون آخرین جزییات برای هماهنگی ها به منظور برگزاری مراسم اربعین در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: استاندار ایلام مسوول ستاد اربعین در استان است که هماهنگی کافی با مدیران ملی از جمله ستاد اربعین کل کشور و مدیران مرتبط با استان را دارد.

وی افزود: استانداری ایلام در مرحله اول تا 10 آبان ماه زیرساخت هایی از جمله پل دوربرگردان برای زائرانی که از مسیر کرمانشاه به سمت مهران حرکت می کنند یا زائرانی که از سمت کمربندی ایلام به سمت جاده ایلام به مهران هدایت شده اند را به طور کامل آماده کرده تا بتوانیم ترافیک ایلام را با این پل به اندازه بسیار زیادی کنترل کنیم.

استاندار ایلام ادامه داد: حدود 56 کیلومتر از جاده ایلام به مهران آماده بوده که حدود 36 کیلومتر جدیدا آماده شده است که انشالله بزرگراه و جاده چهار خطه اضافه شود مجموعا از 120 کیلومتر ایلام به مرز مهران بیش از 90 کیلومتر که زیر بار ترافیک بوده است به صورت سه بانده یا چهار بانده آماده است.

آمادگی دو پارکینگ برای زوار اربعین

سلیمانی با اشاره به آماده کردن پارکینگ ها برای زوار، افزود: پارکینگی با مساحتی حدود 70 هکتار و ظرفیت حدود 50 هزار خودرو آماده شده است تا مسیرهای اصلی آن آسفالت شود همچنین آماده کردن سرویس های بهداشتی، آب، برق و ... از جمله خدمات است.

استاندار ایلام با اشاره به آمادگی پارکینگ برکت تصریح کرد: این پارکینگ با همکاری بنیاد برکت حدود 30 هکتار است که برای سیستم اتوبوس درون شهری برای جابجایی زوار است که به بهترین شکل ممکن صورت گرفته شده است.

جمع آوری دستفروش ها در پایانه های مرزی

سلیمانی تصریح کرد: از فعالیت دیگری که برای اربعین انجام داده ایم می توان به جمع کردن دستفروش ها اشاره کنیم که با آماده کردن بازارچه در دو پارکینگ برای کسبه است با تولیدات محلی و خانگی را بتوانند در خدمت زوار باشند.

وی با بیان این که به پایانه مرزی نظم خوبی داده شده است، افزود: با توجه به ترافیک شدید و سختی که سال گذشته در پایانه به وجود آمده و هجوم غیرقانونی ها و اتباع بیگانه در پایانه های مرزی کار مرزبانان و پلیس را سخت کرده بود بدین ترتیب امسال حدود 550 کانتینر خریداری شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: به طور قطع به کسانی که به صورت غیرقانونی وارد مرزها می شوند اجازه خروج داده نمی شود زیرا آن طرف مرز مطلقا اجازه ورود به آنها از سوی عراق داده نمی شود و در این سمت ما اجازه خروج به افراد غیرقانون را نخواهیم داد.

وی از مردم تقاضا کرد تا بدون ویزا و مدارک قانونی وارد مرزها نشوند و گفت: اتباع از مرز چذابه عبور داده خواهند شد در آن سمت اردوگاهی در پشت مجموعه مهران آماده شده که منطقه مربوط به خودشان برای این که ترافیک بوجود نیاید آماده شده است.

پیش بینی عبور روزانه 200 هزار زائر از مرز مهران به سمت کربلا

سلیمانی در رابطه با تعداد افرادی که از مرز خارج شده اند، گفت: خروجی مان به سرزمین کربلا تا به روز یک شنبه حدود 180 هزار نفر بوده است که این مرتب در حال تغییر است و پیش بینی ما این است که در دو الی سه روز منتهی به اربعین جمعیت به 150-200 هزار نفر خواهد رسید.

وی در رابطه با مرز خسروی گفت: قرار بود برخی از زوار از سمت مرز خسروی عبور کنند که طرف عراقی هنوز آمادگی این موضوع را ندارد و زوار از مرز مهران عبور خواهند کرد.

مامور به خدمت نظام هستم

سلیمانی با اشاره به این که استانداران در دولت دوازدهم بر مبنای غیربومی انتخاب شدند، گفت: من مامور به خدمت نظام هستم و هر جا که نظام و دولت تشخیص دهد همانجا کار می کنم.

901/900

کد خبر: 865230

وب گردی

وب گردی