افشانی: کمک به پروژه های پسماند مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت در دستور کار دولت قرار دارد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در مراسم اعطای احکام وزیر کشور در خصوص انتصاب چهار شهردار از برنامه ریزی های دولت برای کمک به اجرای پروژه های مدیریت پسماند شهرداری های مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمدعلی افشانی در مراسم اعطای احکام انتصاب شهرداران اردبیل،‌ زنجان، فردیس و ورامین در جمع شهرداران و روسای شوراهای این شهرها و معاونان عمرانی استانداریهای مربوطه در وزارت کشور گفت: با توجه به اهمیت اجرای صحیح و علمی پروژه های مدیریت پسماندهای شهری در کاهش آلودگی های زیست محیطی، در حال هماهنگی با دستگاه های ذیربط برای کمک به اجرای این پروژه ها در شهرداری های مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت هستیم.

وی افزود: این شهرداری ها باید طرح های توجیهی خود در حوزه مدیریت پسماندهای شهری را که با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود، آماده تا در مهلت مقرر به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال نمایند.

افشانی به پیگیری های وزارت کشور برای افزایش سهم شهرداری ها از اعتبارات قانون مالیات برارزش افزوده در مجلس خبر داد و در عین حال گفت: از شورا و شهرداری شهرهای بزرگ انتظار می رود شهر را با اتکا به سرمایه های موجود در شهر، منابع مردمی و جذب سرمایه گذاران از طریق تعریف بسته های سرمایه گذاری و شناسایی درآمدهای پایدار اداره نمایند و انتظاری از اعتبارات اندک دولتی نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از روسای شورا و شهرداران خواست به منظور رعایت حقوق شهروندان و حقوق نسل های آینده و همچنین جلوگیری از تخلفات؛ طرح های جامع و تفصیلی را مبنای کار شهرداری قرار دهند.

وی با تاکید براینکه یک بخش عمده کار شهرداری، اجرای پروژه های زیرساختی شهر است بر ضرورت توجه به تخصص و تجربه مدیران و کارکنان شهرداریها تاکید نمود و در عین حال گفت: شهرداری اداره کاریابی نیست که افراد بیکار و بی تخصص از روی دلسوزی در آن مشغول به کار شوند و این خدمت به شهر و شهروندان نیست.

افشانی همچنین از روسای شورا و شهرداران خواست منافع شهروندان را بر منافع فردی و گروهی ترجیح دهند و رعایت قانون، رعایت حقوق مردم و کسب رضایت آنان و تعامل با همه ذینفعان شورا و شهرداری را از اولویت های کاری خود قرار دهند.

شایان ذکر است در این مراسم حمید لطف الهیان شهردار اردبیل، مسیح اله معصومی شهردار زنجان، منوچهر غفاری شهردار فردیس و حسین دهقانی شهردار ورامین؛ احکام وزیر کشور در خصوص انتصاب آنها را از مهندس افشانی دریافت نمودند.

901

کد خبر: 865311

وب گردی

وب گردی