تسخیر سفارت، جلوگیری از تکرار خاطرات تلخ

مجتبی خواجوند صالحی، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صدرا در یادداشتی که در اختیار ایسکانیوز قرار داد، نوشت: تسخیر سفارت آمریکا حرکتی عظیم در کسب استقلال واقعی برای ایران بود.

به گزارش ایسکانیوز، متن این یادداشت به شرح زیر است:

با مطالعه تاریخ ایران در زمان معاصر، خوانده ایم که یکی از عوامل عقب ماندگی ها نفوذ کشورهای خارجی در تصمیمات کلان کشور بود. کشورهایی استعمارگر که فقط به فکر تامین منافع خود بودند و مردمی که سالها رنج های بسیاری را دیده اند برایشان مهم نبود. حاکمان ایران از خود اختیاری نداشته و صرفا به مترسکی تبدیل شده بودند که با حرکات کشورهای استعمارگر به حرکت در می آمدند.

اما در سال اول انقلاب حرکتی عظیم برای عدم تکرار تاریخ صورت گرفت که مردم سالها منتظرچنین حرکتی بودند تا دست های یک کشور استعمارگر را از کشور قطع کنند.انقلابی که در پی انقلابی به وجود آمد.تسخیر سفارت آمریکا حرکتی عظیم در کسب استقلال واقعی برای ایران بود.

اگر دیده میشود که ما در کشورهای دیگر حضوری فعال داریم بدون هیچ اغراقی باید گفت به خاطر تسخیر سفارت در آن روز بوده است. اگر دیده میشود در برخی صنایع و علوم پیشرفته و کسب علم در سطح منطقه و بعضا جهان جزء رتبه های اول هستیم بدون شک پس از شعار« ما میتوانیم» تسخیر سفارت آمریکا تاثیر بسیاری بر این پیشرفت داشته است.

بعضا حماقت هایی از برخی صاحب نظران و برخی مسئولین کشوری سر میزند که در پی ارتباط با آمریکا هستند ولی باید بدانند آمریکا همانند سوراخ ماریست که به شما اجازه ی گزیده شدن دوم را نخواهد داد و در همان سری اول شما را از بین خواهد برد.

کسانی که در خواب رابطه با آمریکا هستند خدا بیدارشان کند. امام خمینی(ره)

کد خبر: 865317

وب گردی

وب گردی