13 آبان نشان داد مردم همواره بر آرمان های خود استوارهستند و در مقابل دشمن می ایستند

هر ساله با رسیدن به 13 آبان ،خون سرخ دانش آموزان شهید سال 1357 با فریادهایی از دانش آموزان گرم می شود گویی همین امروز است که گلوله های سربازان دژخیم بجای شکافتن سینه های دشمن،قلب جوانان این مرز و بوم را دریده است.حماسه هایی که در چندین دهه در تاریخ کشورمان توسط مردم ایران با تشکیل انقلاب اسلامی ترسیم شده است همچنان در دنیا پشت دشمنان ایرانی اسلامی را به لرزه می اندازد.

هر ساله با رسیدن به 13 آبان ،خون سرخ دانش آموزان شهید سال 1357 با فریادهایی از دانش آموزان گرم می شود گویی همین امروز است که گلوله های سربازان دژخیم بجای شکافتن سینه های دشمن،قلب جوانان این مرز و بوم را دریده است.

،در سال 1357 حتی هوای سرد پاییزی هم نتوانست جلودار طغیان و اعتراض دانش آموزان پایتخت را بگیرد 13 آبان تداعی 3 واقعه مهم در تاریخ ایران است که منجر به نامگذاری این روز به عنوان روز دانش آموز شده است.

در سال 1343 که امام با انتشار بیانیه ای پرده از رسوایی جدید خاندان پهلوی برای تجدید دوباره طرح کاپیتولاسیون برداشت مزدوران رژیم با انتقال امام از قم به تهران و بعد به ترکیه به خیال خود اقدام پیشگیرانه ای رادر مقابل رویدادهای آینده می گرفتند؛ اما زهی خیال باطل چرا که این تبعید نه تنها صداهای مردم ایران را خاموش نکرد بلکه نقطه شروعی برای بیداری اسلامی شد.

در دومین اتفاق که 14 سال بعد به وقوع پیوست جمعی از دانش آموزان تهرانی با تجمع در محوطه دانشگاه تهران به کشتار دسته جمعی هم کلاسی هایشان اعتراض کردند و این راه پیمایی که با همراهی جمعی از مردم حمایت شد منجر به کشته شدن 56 نفر و مجروح شدن صدها تن شد دانش آموزانی که تنها در برابر مکتب توحیدی شان و در پیشگاه خدا به کرنش و سجود می نشستند اما این کشتار هم صداها را خاموش نکرد.

به فرمایش معمار کبیر انقلاب این انقلا ب دوم از انقلاب اول هم مهمتر است .13آبان 1357 نقطه عطف این دو رویداد بود خشم و انزجار مردم و دانشجویان باعث تسخیر لانه جاسوسی امریکا وتعطیلی این خانه فساد شد.

اکنون با گذشت 40 سال از این واقعه نه تنها در ایران بلکه در هر کشوری از دنیا که در آنجا دانش آموز و یا دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل است تقابل این سه رویداد مهم تاریخی روز دانش آموز را در ایران رقم زد و این روز را تبدیل به روز بزرگداشت دانشجویان و دانش آموزانی کرد که برای دفاع از آزادی و آرمان های خود جانشان را از دست داده وبا شهادت آگاهانه خود در تقویم ایران آن رابه ثبت رساندند.

مروری بر گذشته تاریخ ایران بیانگر این مطلب است که مردم استکبار ستیز ایران در ورطه های مختلف ثابت کرده اند که برای رسیدن به آرمان های دینی خود همیشه استوار و متحد در مقابل دشمن می ایستند.

*خبرنگار

705

کد خبر: 865353

وب گردی

وب گردی