داود نورچه ایی از کارگردان نمایش «راهمرد» تقدیر کرد

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید تهران بزرگ به پاس هنرنمایی نمایش «راهمرد» از حامد هوشیاری طراح، نویسنده و کارگردان این نمایش تقدیر کرد.

به گزارش ایسکانیوز از گروه تئاتر هوشیار، داود نورچه ایی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید تهران بزرگ، طی مراسمی که در شامگاه پنج شنبه ۱۱ آبان ماه برگزار شد، گفت: در کمال محبت و مودّت از مقام ارزنده، سخنان سازنده، تحقیقات وسیع و نمایش بسیار زیبا و پرمعنای شما هنرمند و استاد فرهیخته و فرزانه که با گلگشتی جان فزا از ذوق و کلام نقاب از چهره عروس معارف و حقایق که همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پرداخت به زندگی بنیان گزار جمهوری اسلامی ایران است با نمایش راهمرد بر ما می گشایید و دارالملک آسمان زیبای اندیشه‌ها را منور می سازید، به رسم تعظیم و تکریم، این لوح تقدیر ویژه، تقدیم ذوق سلیم،رفتار لطیف و گفتار ظریفتان می شود.

حمید مرادی، رئیس اداره هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران نیز که در این مراسم حضور داشت اظهار کرد: پرداختن به قیام کربلا و واقعه خون نگار عاشورا که در یک اثر مستقل پژوهشی در قالب نمایش به کندو کاو این مهم در اجرایی مطلوب توانسته مولفه‌های عاشورایی و آئینی را در متنی حماسی و ارزشی بروی صحنه رغم بزند ،اقدامی قابل تقدیر است. بنده نیز بابت طراحی، نویسندگی و کارگردانی حامد هوشیاری در نمایش راهمرد که توانسته در قالب نمایش آئینی، عاشورایی که در پرداخت سبکی جدید در قالب تعزیه را شایسته تقدیر و قدردانی می دانم.

براساس این گزارش، آخرین حضور حامد هوشیاری در تئاترشهر به 10 سال پیش با نمایش "خنجره ها"باز می گردد که در کارگاه نمایش تئاتر شهر در بهمن و اسفند۱۳۸۶ به روی صحنه رفت و در همان سال نیز در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش چشم‌انداز ‏تئاتر ایران حضور داشت.

حامد هوشیاری نویسنده و کارگردان عرصه نمایش، عضو انجمن نویسندگان و منتقدان خانه تئاتر است که سال ۱۳۹۵ با نمایش "آخه اینجا نزدیک‌تره به خدا" در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه رفت و از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت به عنوان کارگردان نسل نو تئاتر دینی مورد تقدیر قرار گرفت.

از دیگر نمایش‌های این هنرمند می‌توان به "یک از ۱۷۵" در سال ۱۳۹۴ که اولین نمایش صحنه‌ای با موضوع شهدای غواص عملیات کربلای چهار بود و در تالار محراب به روی صحنه رفت اشاره کرد. نمایش "سحرگاه سوم" در سال۱۳۹۳ با مضمونی دینی و موضوع امام زمان (عج) نیز از دیگر کارهای این کارگردان است.

502

کد خبر: 865476

وب گردی

وب گردی