دکتر لاله افتخاری : اربعین خود رسانه است و نیازی به رسانه ندارد

دکتر لاله افتخاری معاونت بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گفت: زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمن است .

به گفته برخی پژوهشگران، راهپیمایی در روز اربعین از زمان امامان معصوم(ع) در بین شیعیان رایج بوده است. سید محمدعلی قاضی طباطبایی در کتاب اولین درباره اربعین سیدالشهداء، راهپیمایی اربعین را سیره مستمره شیعه از زمان ائمه خوانده که شیعیان در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس نیز به این حرکت پایبند بوده‌اند.

بر پایه حدیثی، از امام حسن عسکری(ع)، زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمن معرفی شده است.همچنین زیارت‌نامه‌ای برای روز اربعین از امام صادق(ع) نقل شده است.

دکتر لاله افتخاری ،معاونت بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در بیت رهبری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز درباره بعد معنوی و اجتماعی پیاده روی اربعین گفت: زنها فرهنگ سازان خانواده هستند و مسئولیت تربیت فرزندان را به عهده دارند. شرکت در پیاده روی فرهنگ اربعین که مقاومت،بصیرت و ایثار و شهادت است را نهادینه می کند.

این عضو سابق فراکسیون قرآنی مجلس بیان کرد: حتی کسانی که به هر دلیل توفیق شرکت در این راهپیمایی عظیم را ندارند با تفحص و مطالعه و تحقیق و عمل به فرهنگ حضرت زینب (س) می توانند گامهای ارزشمندی در جهت ارتقای سلامت خانواده بردارند.

افتخاری افزود: استکبار جهانی سعی دارد به عناوین مختلف ،دنیا را به سمت خود بکشد و به زور مردم را به طرف خود بکشد اما این دل مسلمانان است که به اربعین می رود بدون اینکه از بالا چیزی به آنها تحمیل شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار کرد: بعضی از مصوبات مجامع بین الملل مانند 2030 و اسناد دیگر می خواهندبا کنترل و نظارت مردم را تحت فرمان خود قرار دهند اما حضور مردم در اربعین صرف نظر از ملیتها،رنگها ،زبانها و مذاهب مختلف و با میل و اشتیاق است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار کرد: بعضی از مصوبات مجامع بین المللی مانند 2030 و اسناد دیگر می خواهند با کنترل و نظارت مردم را تحت فرمان خود قرار دهند اما حضور مردم در اربعین صرف نظر از ملیت ها،رنگ ها ،زبان ها و مذاهب مختلف و با میل و اشتیاق است.

افتخاری گفت: دنیا به سمت همگرایی می رود و به گفته بزرگان جهان در حال رسیدن به گفتمانی بر اساس مسائل اخلاقی و انسانی است اما به دنبال الگو می گردد و اربعین بهترین الگو برای کسانی است که می خواهند آزاده باشند و پیام آزادگی را از امام حسین (ع) بگیرند.

به گفته معاون بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حضور داوطلبانه،صمیمانه و برادرانه و در نهایت بی رنگی در اربعین تمرینی است برای اینکه کشورهای دیگر ببینند مردم خواهان صلح و آرامش و احترام متقابل و بدون تضعیف حقوق دیگری و مایل به زندگی با هم هستند و این نشانگر این است که جنگ های تحمیلی ،وحشیگری های داعش و امثال اینها نمی تواند این الگو را برای خود پیاده کند .

که صهیونیست بین الملل و استکبار جهانی سیلی محکمی از اربعین خورده اند و از آن می ترسند نمیدانند که پیاده روی اربعین نیاز به رسانه ندارد بلکه خود یک رسانه است که پیام حضرت زینب(س) که ایثار و شهادت و مظلومیت است را انعکاس می دهد.

این دکترای علوم قرآنی ادامه داد: ما امیدواریم که حضور در اربعین منجر به این شود که دولت عدل و امنی که همه مردم از آن بهره می برند در دنیا ایجاد شود .

رسانه های بیگانه که از ناچیزترین اتفاقاتی که در هرکشور ی پیش می آید نمی گذرند و کاهی را زیر ذره بین قرار داده ، آن را منعکس و برای آن تبلیغات منفی می کنند از این اجتماع عظیم که از کل دنیا جمعیتی بالای 30 میلیون نفر را دارد خیلی راحت عبور می کنند و دلشان نمی خواهد آن را عنوان کنند و این نشان دهنده این است که صهیونیست بین الملل و استکبار جهانی سیلی محکمی از اربعین خورده اند و از آن می ترسند و نمی دانند که پیاده روی اربعین نیاز به رسانه ندارد بلکه خود یک رسانه است که پیام حضرت زینب(س) که ایثار و شهادت و مظلومیت است را انعکاس می دهد.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 865509

وب گردی

وب گردی