ارائه ۲۷۱۵ مورد خدمات درمانی به زائران/ برپایی بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی در مرز شلمچه

مدیر فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا کنون 2715 مراجعه‌کننده به مراکز درمانی داشته‌ایم که از این تعداد 123 نفر به بیمارستان‌های شهری اعزام شده‌اند،‌ همچنین 487 مورد مامایی در این مراکز درمانی انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، شهرام مقام مدیر فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمانخبرگزاری فارس در خصوص اقدامات انجام شده توسط اورژانس کشور برای خدمات‌رسانی به زائران مراسم اربعین، اظهار داشت: از تاریخ 23 مهرماه بیمارستان صحرایی و درمانگاه‌ها در مرز شلمچه مستقر شد و از تاریخ 29 مهرماه این مراکز درمانی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: 25 دستگاه آمبولانس ون، 3 دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک واحد ارتباطی EUC از اورژانس تهران برای فرماندهی خدمات‌رسانی در این محل مستقر شده است، همچنین دو دستگاه موتورلانس نیز در محل حضور دارند.

مقام گفت: تا کنون 2715 مراجعه‌کننده به مراکز درمانی داشته‌ایم که از این تعداد 123 نفر به بیمارستان‌های شهری اعزام شده‌اند،‌همچنین 487 مورد مامایی در این مراکز درمانی انجام شده که متأسفانه دو مورد نیز فوتی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در مرز شلمچه درمانگاه‌های مختلفی مستقر شده‌اند، گفت‌: یک بیمارستان 120 تختخوابی نیز در مرز شلمچه برپا شده است که 60 تخت مربوط به حوادث و 60 تخت دیگر مربوط به خدمات درمانگاهی است.

وی در پایان گفت: بیمارستان صحرایی از بخش‌های اورژانس، رادیولوژی، بستری موقت و اتاق عمل برخوردار بوده و به زائران خدمات ارائه می‌کند.

701

کد خبر: 865539

وب گردی

وب گردی