سرقت طلاهای همسایه در پوشش مأمور اداره آب و فاضلاب

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دوسارق مامورنمای آب و فاضلاب که با این عنوان، طلاهای زنی را به سرقت بردند خبر داد و گفت: دستور انتشار تصاویر آنها با قرار دادن یک نوار باریک بر روی چشمان آنها از سوی مقام قضائی صادر شده است.

به گزارش ایسکانیوز ،سرهنگ "کارآگاه حسین زارع" گفت: ساعت 08:30 مورخه 20. 06. 1396 وقوع یک فقره سرقت منزل در روستای ابراهیم آباد به کلانتری 176 فشافویه اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد دو سارق در پوشش مأمور اداره آب به درب منزل یکی از اهالی روستا مراجعه و در ادامه با ضرب و شتم شدید خانم جوان ( 25 ساله ) که به همراه دو فرزند دو و سه ساله اش در خانه حضور داشتند، اقدام به سرقت طلاهایش کرده اند.

وی توضیح داد: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف منزل" و به دستور رئیس حوزه قضائی دادگاه بخش فشافویه، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " شوهرم هر روز ساعت 07:00 برای رفتن به محل کارش از خانه خارج می شود و امروز نیز طبق روال همیشگی در همین ساعت از خانه خارج شد؛ حدوداً ساعت 07:45 بود که زنگ خانه به صدا در آمد! تعجب کردم که چه کسی در این موقع از روز به خانه ام آمده است. آیفون را جواب دادم؛ شخصی خودش را مأمور اداره آب و فاضلاب معرفی کرد و مدعی شد که برای نوشتن کنتور آب آمده است؛ در خانه را باز کرده و خودم نیز به سمت حیاط خانه رفتم اما ناگهان دو نفر، در حالی که یک نفر از آنها صورتش را پوشانده بود را در مقابل خود مشاهده کردم؛ قصد فریاد کشیدن داشتم که آنها مرا به سرعت به داخل خانه برده و در آنجا شروع به کتک زدنم کردند؛ آنها رحم نداشتند، با میله جارو برقی آنقدر مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند که دیگر قدرتی برایم نمانده بود؛ پس از آن ، تهدید کردند که اگر مجددا درخواست کمک کنم، فرزندانم را خواهند کشت و من از ترس جان فرزندانم سکوت کردم؛ آنها پس از قیچی کردن طلاجات داخل دستانم و همچنین سرقت طلاجات داخل خانه، دست و پا و دهانم را با طناب بسته و به سرعت خارج شدند؛ با تلاش فراوان و در حالی که دیگر جانی برایم باقی نمانده بود توانستم طناب ها را باز نموده و از اهالی محل درخواست کمک نمایم".

این مقام انتظامی عنوان داشت: کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با حضور در محل سرقت به تحقیقات میدانی پرداخته و با توجه به شیوه و شگرد سرقت اطمینان پیدا کردند که سارقان با شناسایی دقیق شاکی و داشتن اطلاعات کامل از نحوه تردد و حضور همسرش اقدام به انجام سرقت کرده اند.

وی افزود: در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام تحقیقات از اهالی روستا، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از همسایگان شاکی صبح روز سرقت در پشت بام خانه اش که مشرف به خانه شاکی نیز می باشد، حضور داشته است که شناسایی و تحقیقات نامحسوس پیرامون وی آغاز شد؛ با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از دوستان او شدند که سوابقش نشان می داد پیش از این به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر به همراه متهم در یک کارگاه تولید مواد اولیه لاستیک سازی، به عنوان کارگر ساده مشغول به کار هستند.

سرهنگ زارع با بیان شناسایی تصویر وی از سوی شاکی به عنوان یکی از سارقان، ادامه داد: کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که آن دو نفر اقدام به طراحی و انجام سرقت کرده و به احتمال بسیار زیاد، سارقی که در زمان سرقت اقدام به پوشاندن کامل صورتش نموده نیز همان همسایه است.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: با تجمیع اطلاعات، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بامداد 05. 08. 1396 و در دو عملیات جداگانه در منطقه حسن آباد و روستای ابراهیم آباد اقدام به دستگیری هر دو نفر کردند.

وی گفت:آنها پس از انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی صراحتا به طراحی و انجام سرقت اعتراف کردند؛وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: " در محل سکونت ما، دو خانواده هستند که وضعیت اقتصادی آنها نسبت به دیگر اهالی بهتر است؛ یکی از آنها شاکی و همسرش هستند و دیگری به فاصله چند خانه دورتر از ما زندگی می کند ؛ با توجه به اطلاعات دقیقی که از هر دو خانواده داشتیم، می دانستم که شاکی غالبا در خانه به همراه دو فرزند خردسالش تنها حضور دارد و شوهرش صبح های زود برای رفتن به محل کارش از خانه خارج می شود؛ پیشنهاد سرقت طلاهای شاکی را با دوستم که با هم در یک کارگاه مشغول به کار هستیم مطرح کرده و عنوان داشتم که حداقل 20 میلیون تومان طلاجات در خانه شاکیه وجود دارد و واقعا هم بوده چون من بارها شاکی را با طلاهای داخل دستانش دیده بودم؛ که وی قبول کرد تا سرقت را انجام دهیم و طراحی سرقت توسط من انجام شد"­.

وی ادامه داد:همدست متهم در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت صبح روز سرقت من به پشت بام خانه رفتم تا اطمینان پیدا کنم همسر شاکی از خانه خارج می شود ؛ پس از رفتن همسرش ، به درب خانه رفتیم و ... .

سرهنگ زارع گفت: در ادامه تحقیقات، متهمان اعتراف کردند که طلاهای مسروقه را به قیمت 10 میلیون تومان به خریدار اموال مسروقه در منطقه شهر ری فروخته اند که وی نیز در شهر ری شناسایی، دستگیر و قسمتی از طلاهای مسروقه کشف شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به شیوه و شگرد متهمان در جعل عناوین مأموران ادارات خدماتی و احتمال وقوع سرقت های مشابه از سوی آنها ، متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفته و دستور انتشار تصاویر نیز با قرار دادن یک نوار باریک بر روی چشمان آنها از سوی مقام قضائی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مال باختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و یا موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهر ری – خیابان آستانه مراجعه کنند.
پایگاه خبری پلیس ایران

705

کد خبر: 865540

وب گردی

وب گردی