رسانه‌های دانشگاه آزاد برای نخستین بار در جشنواره مطبوعات حائز رتبه شدند

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در حالی به پایان رسید که دانشگاه آزاد اسلامی و رسانه‌های وابسته، برای نخستین بار به عنوان رسانه فعال در این رویداد فرهنگی شناخته شدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در این دوره از نمایشگاه مطبوعات رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار به عنوان غرفه فعال در بیست و سومین دوره از این رویداد فرهنگی معرفی شدند.

غرفه های دانشگاه آزاد اسلامی شامل روزنامه فرهیختگان، خبرگزاری آنا و باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) حضور فعالی در این دوره از جشنواره رسانه ها را برای دانشگاه آزاد اسلامی رقم زدند.

رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی بر طبق هماهنگی های صورت گرفته از بسیاری از شخصیت های برجسته حقیقی و حقوقی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، ورزشی و هنری دعوت کردند.

در این دوره از نمایشگاه غرفه های این رسانه ها با حضور چهره های شناخته شده عرصه خبر، پر رنگ تر از دوره های قبل در این رویداد فرهنگی برای نخستین بار به عنوان یک رسانه فعال در این ماراتن رسانه ای بازتاب گسترده ای داشت.

برخی از چهره های شناخته شده که میهمان غرفه مجموعه رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی بودند می توان به دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران، سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا، علی شمخانی دبیر عالی شورای امنیت ملی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، حمید استیلی، محمد نصرتی، واعظ آشتیانی، حسین رضازاده و... اشاره کرد.

براساس این گزارش بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با میزبانی از 940 رسانه در قالب 600 غرفه در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه امسال، ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰دو هفته‌نامه،۲۰ دوماه نامه،۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷٠ رسانه محلی،منطقه‌ای و استانی و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی در فضایی به مساحت بیش از ۱۳ هزار متر مربع حضور داشتند. همچنین در بخش بین الملل، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه می‌آیند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه‌ای» است شرکت خواهند کرد.

در این دوره از نمایشگاه بیش از ٣٠٠ نشست تخصصی، ٢٠ سخنرانی در بخش بین الملل به همت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد صورت گرفت.

اختتامیه این رویداد فرهنگی روز گذشته 12 آبان ماه با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور برگزار شد. در این مراسم طبق روال دوره های گذشته مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه درست نویسی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی مانند دوره های گذشته انجام شد و غرفه های فعال و برتر معرفی شدند و غرفه های دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین بار به عنوان غرفه فعال در این رویداد فرهنگی برگزیده شدند.

502

کد خبر: 865551

وب گردی

وب گردی