ارائه خدمات 6 هزار نفر به زائرین اربعین حسینی/ 800 آمبولانس در مرزها مستقر است

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به ارائه خدمات بیش از 6 هزار نفر اعم از پزشک، پیراپزشک و پرستار به زائرین اربعین حسینی،گفت: در هر مرز 800 آمبولانس و 2 بالگرد مستقر شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، پیرحسین کولیوند در ارتباط با مجموع اقدامات و عملکرد اورژانس کشور در ایام اربعین اظهار داشت: بیمارستان‌های سیار 50 و 30 تختخوابه در مرزهای کشور به همین منظور راه‌اندازی شده و 800 آمبولانس نیز در مرزها مستقر است.

وی افزود: زائران در هر نقطه که نیاز به خدمات درمانی داشته باشند همکاران ما در اورژانس خدمات لازم را به آنها ارائه می‌دهند.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به بازدید خود از مرز شلمچه، گفت: 27 هزار زائر در این مرز توسط نیروهای اورژانس مداوا و از خدمات لازم درمانی بهره‌مند شده‌اند و آمبولانس‌های ما حتی در مرز عراق نیز حضور داشته تا بتوانند کمک‌های لازم را به حادثه‌دیدگان احتمالی انجام دهند.

کولیوند اضافه کرد: 6 هزار نفر از تیم پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و ... در حال کمک به نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مرزها هستند و تمام تلاش لازم صورت می‌گیرد تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

وی به تصادف یک پرستار حین خدمت به زائرین اربعین اشاره کرد و گفت: این پرستار از لحاظ جسمانی شرایط مناسبی ندارد که شخصاً پیگیر روند درمانی ایشان بوده و بازدیدی نیز از آن خواهم داشت.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: زمانی که از مردم در مرزهای کشور در ارتباط با نحوه خدمات نیروهای اورژانس سؤال پرسیدم همه بدون مکث جواب عالی داده و موردی نبود که حتی با مکث بگویم خدمات خوب بوده است.

کولیوند در مورد بکارگیری بالگرد جهت کمک به حادثه‌دیدگان اشاره کرد و گفت: در هر مرز 2 بالگرد در نظر گرفته شده و آمبولانس هوایی از آمادگی کامل برخوردار است به طوریکه صبح امروز حادثه‌دیدگان اتوبوس بدره 4 نفر آنها توسط بالگرد به کرمانشاه منتقل شد و سایر حادثه‌دیدگان نیز با اتوبوس آمبولانس به ایلام انتقال یافتند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حادثه واژگونی اتوبوس در بدره تلفات جانی به همراه نداشت و اقدامات لازم به صورت کامل برای حادثه‌دیدگان انجام گرفت.

701

کد خبر: 865618

وب گردی

وب گردی