حکایت روزها و شب های قاسم غنی  در ترکیه

به همت موسسه فرهنگی یونس امره، کتاب «حکایت روزها و شب هایی که در ترکیه گذشت» به روایت مرحوم قاسم غنی سفیر ایران در ترکیه در محل این موسسه، یکشنبه 21 آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی اهمیت خاصی در تاریخ‌نگاری دارد، لیکن باید گفت تاکنون بسیاری از این خاطرات و سفرنامه ها آنچنان که شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

دولتمردان و فرهیختگان ایرانی در سفرهای شخصی یا ماموریت‌های خود در ترکیه، خاطرات زیادی درباره این همسایه غربی ایران نوشته‌اند. یکی از این افراد دکتر قاسم غنی، دولتمرد و سیاستمدار خوش چهره دوران پهلوی و پزشک و پژوهشگر ادبی است که در سال ۱۳۲۷ خورشیدی ( 1949 میلادی) به عنوان سفیر ایران در ترکیه حضور داشته است.

در پی سلسله نشست هایی که در موسسه فرنگی یونس امره درباره مواجهه دولتمردان و فرهیختگان ایرانی با ترکیه یکشنبه 21 آبان ماه در این موسسه به بررسی کتاب «حکایت روزها و شب هایی که در ترکیه گذشت» به روایت مرحوم قاسم غنی اختصاص دارد.

در این نشست بخشی از جلد سوم خاطرات دکتر قاسم غنی که در یادداشتهای وی منتشر شده توسط فرهاد طاهری، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران بررسی می شود.

این برنامه یکشنبه 21 آبان ماه ساعت 17 در موسسه فرهنگی یونس امره واقع در بلوار آفریقا، خیابان شهید سعیدی پلاک 12 برگزار می شود.

502

کد خبر: 865676

وب گردی

وب گردی