اداره گذرگاه مرز ابراهیم خلیل توسط دولت عراق

بولنت توفنگچی وزیر گمرک و تجارت ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: مرز خلیل ابراهیم { خابور } در کنترل دولت مرکزی عراق بوده و ورود و خروج از مرز در حال حاضر بدون مشکل خاصی صورت می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از از الجزیره،، بولنت توفنگچی، وزیر گمرک و تجارت ترکیه که در جلسه اتاق کشاورزی مالاتیا سخنرانی می کرد در جواب به سوال خبرنگاری که در خصوص مرز خلیل ابراهیم {خابور} و مساله کنترل این مرز توسط دولت مرکزی عراق پرسیده بود گفت: ما همواره به این موضوع تاکید کرده بودیم که خواهان حفظ تمامیت ارضی عراق هستیم و زمانی که به این مساله نگاه می کنیم ضروری می دانیم که مرزهای این کشور و مرزهای هوایی و فرودگاه ها باید در کنترل دولت مرکزی باشد. در قانون اساسی عراق نیز به همین مساله اشاره شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرده است: در نتیجه دیدارهایی که با طرف های عراقی داشتیم مقامات عراق عنوان کرده اند کنترل مرزها و فرودگاه ها را در دست گرفته است. همانگونه هم که می دانیم در روزهای گذشته کنترل مرز خلیل ابراهیم در مرز خابور به کنترل دولت مرکزی عراق درآمده است. در حال حاضر بدون هیچ گونه مشکلی ورود و خروج از مرز صورت می گیرد. ما نیز تحولات آنجا را از نزدیک دنبال می کنیم. با توجه به این تحولات اقدامات خود را اتخاذ خواهیم کرد.

کد خبر: 865786

وب گردی

وب گردی