احداث ۲۵۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب برای مهار آتش در "رگ‌سفید"/ تامین ۸۰ درصد از قطعات مورد نیاز صنعت نفت  از تولید داخلی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: فعالیت‌ها برای خروج تجهیزات و متعلقات دکل ۹۵ حفاری ادامه دارد و طی چهار روز گذشته برای مهار آتش، ۲۵۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب کشیده شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت در استان خوزستان در خصوص آخرین وضع مهار آتش چاه 147 میدان نفتی رگ سفید گفت: آتش همچنان زبانه می کشد اما کارشناسان ما به صورت شبانه روز در حال فعالیت هستند و از ابزار و تکنولوژی‌های روز برای مهار آتش این چاه استفاده می شود.

او افزود: فعالیت‌ها برای خروج تجهیزات و متعلقات دکل 95 حفاری ادامه دارد و طی چهار روز گذشته برای مهار آتش، 250 کیلومتر خط لوله انتقال آب کشیده شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه "همه امکانات مورد نیاز در مناطق نفتخیز جنوب و نیز شرکت ملی حفاری برای مهار آتش و انجام همکاری‌های مشترک در این زمینه بسیج شده اند"، گفت: قرار است به زودی 2 دکل حفاری در مسیر منطقه نفتی رگ سفید مستقر شوند تا از این طریق به مهار آتش چاه کمک شود.

عالی پور در خصوص تلاش‌های این شرکت برای بومی سازی و توسعه ساخت داخل بر اساس برنامه های کلان کشور گفت: خوشبختانه در این زمینه، تولید کنندگان ساخت قطعات صنعت نفت در استان و کشور همکاری بسیار خوبی دارند.

او ادامه داد: صنعت نفت بعنوان شاگرد اول اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است و در حال حاضر 80 درصد قطعات مورد نیاز این صنعت در داخل کشور و بیش از 41 درصد از این میزان در داخل استان خوزستان تامین می شود.

402

کد خبر: 865825

وب گردی

وب گردی