سفر اربعین از شعائر اسلامی است/سیل جمعیت زائران به کربلا مشت محکمی به دهان وهابیت است

تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) با بیان اینکه یک زائر واقعی در عمل به دستورات امام حسین (ع) شناخته می شود، گفت: یکی از دستورات امام حسین (ع) محبت به یکدیگر است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تاتیر سفر زائران کربلا به مناسبت ایام اربعین حسینی گفت: زیارت حضرت امام حسین (ع) مانند زیارت خانه خداست و فرقی از نظر صواب بین این دو نیست و طبق روایات ائمه اطهار در زیارت حج نیز همانند زیارت کربلا تمام گناهان زائر بخشیده می شود.

وی افزود: علاقه به امام حسین (ع) بعد از 1400 سال هنوز در میان مردم وجود دارد و تاکنون در هیچ برهه تاریخی دیده نشده است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) با بیان اینکه سفر اربعین از شعائر اسلامی است ادامه داد: جهانیان شور و علاقه زائران را می بینند و قیام امام حسین (ع) و تلاش این امام بزرگوار در زنده نگاه داشتن دین اسلام و رسالت بیش از پیش نمایان می شود.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: به شخصه به زیارت امام حسین (ع) رفته ام و بسیار امر پسندیده ای است و این سیل جمعیت همانند مشت محکمی به دهان پیروان وهابیت، داعش، تکفیری ها و افراد مخالف نظام است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی اظهار کرد: اگر 1400 سال پیش اباعبدالله الحسین (ع) بر ضد ظلم قیام نمی کرد امروز در کشورمان آسایش نداشتیم و مجالس مذهی و شعائر دینی باقی نمی ماند.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) اسلام را زنده کرد و امروز ما هرچه داریم از اهل بیت است و خدا را شاکر هستیم که در خط ائمه اظهار و مقام معظم رهبری هستیم و اگر کشوری عاشق اهل بیت و زیر سایه رهبری باشد آسیبی نمی بیند.

استاد سطوح عالی حوزه درباره سفر زائران در اربعین به کربلا بیان کرد: البته زیارت فرد در صورتی صحیح است که وی عارف به حق باشد و اگر کسی به زیارت امام حسین (ع) برود و به دستورات این امام بزرگوار عمل نکند زیارتش به تنهایی فایده ای ندارد.

این استاد سطوح عالی حوزه در توضیح واژه عارف اظهار کرد: یک زائر واقعی در عمل به دستورات امام حسین (ع) شناخته می شود و کسی که به دستورات حضرت گوش فرا دهد عارف محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یک زائر باید عارف به حق امام حسین (ع) باشد، گفت: اگر فردی به خدا نزدیک باشد و به دستوراتش عمل کند محبت خدا در دلش ایجاد می شود و نسبت به گرفتاری های افراد دیگر احساس همدردی می کند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع)، ادامه داد: یکی از دستورات امام حسین (ع) محبت به یکدیگر است براین اساس فردی که برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) با پای پیاده هزار کیلومتر قدم بر می دارد شیعه امام حسین (ع) است و این بزرگوار امر می کند که اگر شیعه هستید برطبق دستورات ائمه اطهار عمل کنید.

وی افزود: بعضی از افراد علیرغم اینکه وضع مالی خوبی دارند حاضر به کمک به برادر دینی خود نیستند البته افراد خیری به همنوعانشان کمک می کنند ولی هنوز نیازمندان بسیاری نیاز به یاری مسلمین دارند و کمک به همنوعان باعث ایجاد رافت در میان افراد جامعه می شود.

حسینی مازندرانی ادامه داد: اگر کار برای خدا انجام بگیرد دارای ارزش است و اگر مردم با یکدیگر متحد باشند به نفع نظام و جامعه است و اتحاد بین افراد وظیفه هر فرد مسلمان بالاخص شیعه اباعبدالله است و این امر سبب نابودی دشمنان ما و ساختن آخرت است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: چقدر خوب است که انسان دارائی اش را در همین دنیا انفاق کند و در پی احتیاجات همنوعانش باشد زیرا وقتی فردی از دنیا می رود جز یک کفن ناچیز نمی تواند مالی را به همراه خود ببرد.

502

کد خبر: 865860

وب گردی

وب گردی