14 هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند

جلسه‌ای را با فرهاد رهبر، رئیس این دانشگاه داشته‌ایم، هر چند که در حال حاضر تخفیف هایی به این دانشجویان تعلق می‌گیرد، ولی همان مبلغ شهریه‌ای که بعد از اعمال تخفیف‌ها قرار است پرداخت شود نیز از عهده دانشجویان خارج است و از سوی دیگر کمک‌های ما نیز در این خصوص کفایت نمی‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام (ره) در گفتگویی با خبرنامه دانشجویان ایران گفت: ما 72 هزار دانشجو در دانشگاه های کشور داریم که تحت حمایت این کمیته هستند و از این تعداد 14 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.

او ادامه داد: دیوان عالی کشور اخیرا مصوبه دولت را مبنی بر اینکه دانشگاه ها به اختیار خود می توانستند از دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد شهریه دریافت کنند را رد کرده است؛ چرا که اصلا نباید از این دانشجویان شهریه دریافت شود، مسئله ای که متاسفانه چندان رعایت نمی‌شود.

رئیس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه اگر ما و دانشگاه ها از این دانشجویان حمایت نکنیم، آنها از تحصیل باز خواهند ماند، ادامه داد: در این خصوص مصوبه قانونی در کشور وجود دارد که باید دانشگاه ها آن را اجرایی کنند.

فتاح درباره دانشجویان تحت حمایت این کمیته که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، گفت: چندی پیش جلسه ای را با فرهاد رهبر، رئیس این دانشگاه داشته ایم و بنده نامه ای را به ایشان نوشتم و قرار شد این نامه به هیئت امنای دانشگاه نیز فرستاده شود؛ هر چند که در حال حاضر تخفیف هایی به این دانشجویان تعلق می گیرد، ولی همان مبلغ شهریه ای که بعد از اعمال تخفیف ها قرار است پرداخت شود نیز از عهده دانشجویان خارج است و از سوی دیگر کمک های ما نیز در این خصوص کفایت نمی کند.

او در همین زمینه افزود: به روحیه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در دوره فعلی در بحث حمایت از این دانشجویان وجود دارد،خوشبین هستم و امیدوارم از این دانشجویان حمایت های بیشتری صورت بگیرد.

رئیس کمیته امداد امام (ره) درباره بحث اشتغال این دانشجویان خاطر نشان کرد: در حین تحصیل نمی توانیم زمینه اشتغال آنها را فراهم کنیم، ولی در دانشگاه ها کارهایی در این خصوص انجام می شود و ما نیز سعی مان این است که این دانشجویان خودکفا شده و نیازی به حمایت ما نداشته باشند.

کد خبر: 865954

وب گردی

وب گردی