تولید روزانه نفت مناطق نفتخیز جنوب بیش از یک میلیون بشکه افزایش یافت

مدیرتولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، از افزایش بیش از یک میلیون بشکه ای تولید نفت این شرکت در سال گذشته خبر داد و گفت: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیش از ۸۳ درصد نفت ایران را تولید می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت مناطق نفتخیز جنوب، عبدالرضا دبیری در نهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان در جمع خبرنگاران به تولید نفت این شرکت پس از لغو تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: پس از لغو تحریم‌ها با تکیه بر توان و تجربه کارکنان شرکت، یک میلیون بشکه در روز افزایش تولید نفت داشتیم.

او افزود: از سوی دیگر، در یک سال گذشته با پیش بینی پروژه‌های مرتبط با تولید روی ۱۵۰ چاه توسعه‌ای، ترمیمی و تعمیری، از کاهش روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت جلوگیری شده است و در مجموع می‌توان گفت که یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه افزایش تولید را از پارسال تاکنون تجربه کرده‌ایم.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به عملکرد تولید این شرکت در نیمه نخست سال ۹۶ یادآور شد: این شرکت با روزانه ۲ میلیون و ۹۲۵ هزار بشکه تولید نفت خام، تولید را به میزان ۱۰۰ درصدی محقق کرده و همچنین با تولید روزانه ۷۱ میلیون متر مکعب گاز، ۱۱۲ درصد از برنامه را در این حوزه اجرایی کرده است.

او عنوان کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب روزانه ۲۷ هزار بشکه نفتا تولید کرده و با تولید ۹۹ هزار و ۶۷۶ بشکه گاز مایع، ۱۰۴ درصد برنامه تولید خود را محقق کرده است.

402

کد خبر: 865964

وب گردی

وب گردی