زائران حسینی عامل ورود معنویت به کشور هستند/حمایت مالی  از دانشجویان برای سفر به اربعین

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از کمک مالی دانشگاه آزاد اسلامی به ستاد ملی اربعین خبر داد و گفت: زائران حسینی عامل ورود معنویت به کشور هستند.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد پیاده روی اربعین حسینی، گفت: در حماسه بزرگ اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی حضور فعال و موثری در حوزه های مختلف دارد. این سازمان در ستاد ملی اربعین به عنوان یک عضو، حضوری فعال و همه جانبه ای را آغاز کرده است و به سهم خود همسو با وزارت علوم و بهداشت معادل یک وزارتخانه کمک مالی به ستاد ملی اربعین کرده است.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت دانشجویی است و ان شاءالله در مسیر دانشجویی مصرف خواهد شد، ادامه داد: وامی برای دانشجویان مشتاق برای حضور در این حرکت مردمی در نظر گرفته شده است و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی تصویب کرده در جهت حمایت از دانشجویان برای واحدهای نزدیک مرز مبلغ 500 هزار تومان و بقیه دانشجویان در سراسر کشور 600 هزار تومان به عنوان وام قرض الحسنه در نظر گرفته شده و ظرف یک سال آینده به عنوان بخشی از شهریه از آنان دریافت می شود.

عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه های نزدیک مرز کشور مانند ایلام و کرمانشاه قصد دارند از زوار اربعین پذیرایی شایسته ای داشته باشند. همچنین، واحد علوم و تحقیقات در فاصله نجف و کربلا موکبی برای پذیرایی از عموم دانشجویان در نظر گرفته شده است. این یکی از برنامه هایی است که به حمدالله به مناسبت اربعین توسط دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی شده است.

کلانتری درباره تاثیر پیاده روی اربعین در ایجاد روحیه همدلی میان زوار، گفت: در این سفر به دلیل اینکه میلیون ها نفر از مردم ایران عاشقانه در این برنامه شرکت می کنند قطعا تاثیر فرهنگی بی نظیری این راهپیمایی در میان مردم دارد و افراد متاثر از معنویت بالای این سفر در مسیر برگشت تاثیر معنوی منتقل به درون کشور می شود.

وی افزود: مردم ایران افرادی عاطفی و عاشق اهل بیت هستند و در فضای زندگی شان مهر و محبت به صورت برجسته حضور دارد و این طور نیست که کم باشد، البته ممکن است انتظار بیش از این ها باشد و امیدوارم با توجه به این حرکت عاشقانه که در مسیر حرکت اهل بیت است در فضای عمومی کشور نیز تاثیرگذار باشد و مردم ما از این لطف و رحمت اهل بیت (ع) بهره مند شوند.

502

کد خبر: 865996

وب گردی

وب گردی