تکمیل پروژه فاضلاب خمین بیش از ۱۴۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان خمین گفت: حدود ۹۰ درصد مناطق شهر خمین تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته و برای تکمیل و بهره برداری کامل این طرح به ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز،محمدرضا مشهدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبار مذکور پروژه فاضلاب خمین شامل شبکه جمع آوری و فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب، نیمه اول سال آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان خمین با اشاره به اینکه ۲۶ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب این شهرستان باقیمانده است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون طرح شبکه فاضلاب در سه هزار و ۳۰۰ متر و با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان در خمین اجرا شده است.

مشهدی بیان کرد: همچنین طی مدت مذکور، ۳۰۰ فقره نصب انشعاب فاضلاب نیز با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان خمین ضمن بیان اینکه برای اصلاح شبکه فرسوده انتقال آب خمین که حدود ۲۵ کیلومتر است، اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال باید تامین شود، خاطر نشان کرد: اصلاح شبکه آب در چهار هزار و ۹۰۰ متر از شبکه و با صرف اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در خمین اجرا شده است.

وی تصریح کرد: احداث یک فقره ایستگاه پمپاژ آب با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۴۰۰ فقره اصلاح انشعابات آب با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده امور آب و فاضلاب این شهرستان، در شش ماهه نخست سال جاری است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان خمین با بیان اینکه خط انتقال آب نیز در سه هزار متر و با صرف اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است، گفت: انجام اقدامات اصلاحی در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب خمین برای توزیع هرچه بهتر آب از سد کوچری و یهره مندی یکنواخت از آن در سطح شهر، با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

مشهدی به انشعابات غیرمجاز نیز اشاره و اظهار کرد: انشعابات غیر مجاز خمین حدود ۹۰۰ فقره ارزیابی شد که تاکنون ۵۰۰ فقره آن ساماندهی شده است و اقدام برای ساماندهی ۴۰۰ انشعاب باقی مانده در دستور کار است.

902

کد خبر: 865999

وب گردی

وب گردی