پدافند غیرعامل باید جزو لاینفک موضوعات نظامی باشد

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید جزو لاینفک موضوعات نظامی باشد گفت: باید توجه ویژه‌ای به آموزش‌ در این خصوص صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار مهدی ربانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در همایش پدافند غیرعامل با بیان اینکه هر اقدام غیر مسلحانه که باعث کاهش آسیب پذیری ما در مقابل تهاجم دشمن شود پدافند غیر عامل نام دارد گفت: طی ۴ دهه انقلاب کشور همواره مورد تهاجم دشمن بوده و فکر می‌کنم از نظر تعداد و‌ نوع تهدیدات- از ضدانقلاب و ناامنی های مرزی و جنگ تحمیلی تا فتنه ۸۸ و تحریم اقتصادی و جنگ فرهنگی- این ۴ دهه معادل تاریخ کل کشور باشد.

وی ادامه داد: این تهدیدات از یک روند ساده و محدود به سمت یک روند پیچیده و ترکیبی پیش رفته است و ما تهدیدات را به خوبی خنثی کرده ایم و در همین راستا حوزه دفاعی را از مرکز به شهرهای مرزی برای تامین امنیت و مقابله با تهدیدات برده‌ایم .

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ابتدا با تهدیدات در داخل مرزها و بعد خارج مرزها و امروز در مرزهای اسرائیل مقابله می‌کنیم و جبهه مقاومت در برابر تهدیدات ایجاد شده است اظهار داشت: اگر روزی طالبان و گروه های امثال آن تهدیدی برای ما بودند همه نابود شده اند و جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته است.

ربانی با تاکید بر اینکه دشمن در برابر ما انفعالی عمل کرده است گفت: آمریکا و دشمنان در یک برنامه کوتاه مدت به دنبال حمایت از جنگهای تروریستی و ناامن کردن ایران و در میان مدت به دنبال فشار اقتصادی و تحریم‌های همه جانبه و در بلندمدت تضعیف نظام جهت قبول اهداف کلان خودشان هستند.

وی ادامه داد: آسیب پذیری‌های زیادی در جنگ نوین داریم و باید در حوزه پدافند عامل و غیر عامل اولویت بندی شود.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اظهار تاسف از اینکه در نیروهای مسلح بحث پدافند غیر عامل جدا از ماموریت‌ها شمرده می‌شود گفت: این موضوع باید جزو لاینفک موضوعات نظامی باشد.

ربانی گفت: فرض کنید در حوزه موشکی بودجه هنگفتی هزینه می‌کنیم ولی در خصوص‌ سوله ها و پدافند غیر عامل آن توجه لازم صورت نمی‌گیرد و بودجه لازم اختصاص نمی‌یابد.

وی در پایان تاکید کرد: باید توجه ویژه ای به آموزش پدافند غیر عامل صورت گیرد و رزمایش های آن در طول سال برگزار شود.

منبع: فارس

کد خبر: 866001

وب گردی

وب گردی