استاندار یزد: اورژانس صنعت در استان ایجاد می شود

استاندار یزد گفت: برای تشخیص به موقع آسیب هایی که بخش صنعت استان را تهدید میکند و همچنین کاستن از مشکلات و یا مرتفع نمودن آنها، باید اورژانس صنعت در استان ایجاد شود تا در کوتاهترین زمان ممکن این مباحث را تشخیص داده و برای رفع مشکل چاره جویی کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمود زمانی قمی شنبه شب 13 آبانماه 1396 در سالن زنده یاد حمیدیا با جمعی از فعالین اقتصادی استان دیدار و گفت و گو کرد.
استاندار یزد درابتدای این دیدار 3 ساعته گفت: از تلاشهای همه استانداران ادوار گذشته به ویژه برادر عزیزم جناب آقای میرمحمدی که با اخلاص و تواضع و تسلط بر کار، خدمات و اقدامات شایسته ای را در استان سبب شدند صمیمانه تشکر میکنم و برای ایشان، دوام عزت و بزرگی را از خدای متعال مسئلت دارم.

" محمود زمانی قمی" در ادامه با اشاره به سوابق کاری و جلسات متعددی که در نقاط مختلف کشور با صنعتگران برگزار کرده، برخی از مباحث مطروحه در این جلسه را، فصل مشترک همه جلسات دانست و در عین حال افزود: آنچه در این نشست مرا امیدوار نمود و وجه ممیزه با دیگر جلسات اقتصادی در استانهای دیگر بود، اراهئه راهکار از سوی فعالین اقتصادی استان یزد برای حل مشکلات و اشاره به مسائل اساسی اقتصادی در استان بود که ارزشمند است.

وی آنگاه با بیان این نکته که " دولتی شدن اقتصاد، خطر بزرگی برای کشور است " تصریح کرد: بابد بیاموزیم که بر ادامه روشهای غیرمنطقی در اقتصاد اصرار نکنیم و اگر دیگران راهکارهای درست تری نسبت به راهکار موجود دارند، آنرا بپذیریم چرا که اگر قرار است اقتصاد درمان شود، باید در مسیر درست و با ارائه راهکارهای صحیح این مهم صورت پذیرد.
استاندار یزد در ادامه تاکید کرد: اینگونه نشستها، حتما باید نهادمند شود، بنابراین لازم است تا ابتدا هر کدام از خوشه های صنعتی موجود در استان، به طور جداگانه، مشکلات، دغدغه ها، نظرات و راهکارها و پیشنهادات خود مکتوب ارائه دهند تا این مباحث دسته بندی شده و مشخص شود که در ادامه مسیر چه باید بکنیم.

وی افزود: همچنین باید معلوم شود که چه تعداد از دغدغه های عنوان شده صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی را میتوان در استان حل کرد و آیا دستگاه های خدمات رسان، همکاری درستی با واحدهای صنعتی استان دارند یا خیر؟

" زمانی قمی" سپس با اشاره به گلایه عنوان شده از سوی یکی از مدیران اقتصادی بخش خصوصی در استان مبنی بر عدم تعامل مثبت برخی از دستگاه های خدمت رسان با واحدهای تولیدی در وصول طلب خود، تاکید کرد: برای وصول طلبهای دستگاه های خدمت رسان از صنایع و واحدهای تولیدی، باید مکانیسمی طراحی شود و اگر قرار است چرخ تولیدی واحدهای صنعتی بچرخد ، هرگز حق نداریم فشار مضاعفی بر آنها تحمیل کنیم و قطعا اجازه نخواهم داد تا دستگا های خدمات رسان در این مسیر، بر تولید کنندگان و واحدهای اقتصادی، فشاری مضاعف تحمیل نمایند.

استاندار یزد آنگاه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا ضمن دسته بندی مسائل و مشکلات مربوط به هر کدام از خوشه های صنعتی استان، ریز مسائل و شناسنامه مرتبط با تمامی طرح های نیمه تمام استان را نیز در اسرع وقت ارائه نماید و آنگاه تصریح کرد: برای تشخیص به موقع آسیبهایی که بخش صنعت استان را تهدید میکند و همچنین کاستن از مشکلات و یا مرتفع نمودن آنها، باید" اورژانس صنعتی" در استان ایجاد شود تا در کوتاهترین زمان ممکن این مباحث را تشخیص داده و برای رفع مشکل چاره جویی کند چرا که باید نگرانی صنعتگران، قطعا نگرانی ما نیز باشد و اگر مدیری نسبت به حل مشکل حوزه صنعت نگرانی لازم را ندارد، باید در صحت کار خود شک کند."

زمانی قمی" در ادامه با اشاره به برخی از طرح هایی که در استان دچار رکود شده اند خاطر نشان نمود: از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و معاونت اقتصادی و برنامه ریزی استانداری میخواهم تا در کوتاهترین مدت، نسبت به این قبیل طرح ها، مشکل یابی صورت گرفته و دلایل این رکود مشخص شود و همچنین راهکارهای لازم برای خروج از رکود نیز ارائه گردد.
وی سپس تاکید کرد: باید همواره در حوزه صنعت و اقتصاد، همپای علم روز به پیش رفت و هرگز نمیتوان در گدذشته توقف کرد و یا با روشهای پیشین برای مشکلات امروز این حوزه، راهکار ارائه داد بلکه باید صاحبان خرد و تجربه، سامانه جوانتر و به روزتری را برای آینده این عرصه طراحی نموده و برای اجرا به مسئولین و تصمیم گیران معرفی نمایند.

عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه با بیان این نکته که" برای ایجاد رشد اقتصادی در کشور، قطعا باید در کنار بهره گیری از منابع داخلی، از منابع خارجی نیز استفاده نمود" تاکید کرد: در حوزه اقتصاد با مشکلات زیادی روبررو هستیم و نسبت به این مشکلات، زمان کمتری برای حل و فصل آن در اختیار داریم بنابراین باید از حرکت در مسیرهایی که ما را به مقصد نمی رساند، پرهیز کنیم و از مجاری به پیش برویم که ما را بهتر و سریعتر به نقطه مطلوب و هدف مورد نظر خواهد رساند.

" زمانی قمی" در پایان بر فعال شدن حوزه دیپلماسی اقتصادی برای رفع بسیاری از مشکلات و مسائل این عرصه در ارتباط با دیگر کشورها تاکید نمود و آنگاه تصریح کرد: تیم اقتصادی استان میتواند با مطالعه بر روی مدل اقتصادی کشورهایی چون چین، هند و مالزی، مدل پیشنهادی خود برای حرکت در مسیر اقتصاد خُرد را نیز ارائه دهند تا در این زمینه نیز اقدامات لازم در استان بررسی و صورت گیرد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، فعالین اقتصادی استان از بخشهای مختلف، به بیان مشکلات، دغدغه ها و ارائه راهکارهای خود جهت توانمندتر کردن هر چه بیشتر حوزه صنعت، تولید و سرمایه گذاری در استان پرداختند.

901

کد خبر: 866022

وب گردی

وب گردی