آخرین وضعیت ارائه اینترنت  به زائران اربعین در استان های مرزی/ اینترنت بالنی چگونه عمل می کند؟

رئیس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی گفت: اینترنت های ارائه شده ارتباط چندانی به اپراتورها ندارند و اینترنت لازم از طریق مخابرات در بین زوار توزیع می شود.

رحیم احسانی، رئیس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به راه اندازی اینترنت بالنی در مرز مهران گفت: اینترنت در ایران از چند طریق به مردم ارائه می شود که اصل آن از طریق فیبر نوری به مخابرات مناطق مختلف کشور وصل و در آنجا به وسیله شبکه تلفن بین متقاضیان پخش می شود، در مراکز دولتی هم مانند بانک ها و ادارات از طریق دیش ماهواره به کاربران سرویس داده می شود.

او به روش سرویس دهی اینترنت در مناطق صعب العبور اشاره و بیان کرد: در مناطقی که امکان سرویس دهی اینترنت از طریق فیبر نوری وجود ندارد، دستیابی به اینترنت از طریق بالن صورت می گیرد.

احسانی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات تحقیقاتی برای به کارگیری اینترنت بالنی در پژوهشگاه فضایی ایران صورت گرفت، گفت: یک محموله مخابراتی نصب شده در بالن به بالا می رود که از مرکز دارای اینترنت و از طریق وای فای، امواج مخابراتی را می گیرد و اینترنت لازم بین کاربران اطراف آن نیز توزیع می شود.

رئیس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی گفت: بالن در ارتفاع 300 تا 500 قرار می گیرد که 250 کاربر تا شعاع 4-5 کیلومتر به صورت آنلاین می توانند از این اینترنت بهره مند شوند.

او افزود: اینترنت های ارائه شده ارتباط چندانی به اپراتورها ندارند و اینترنت لازم از طریق مخابرات در بین زوار توزیع می شود.

احسانی اظهار داشت: این امکان را می توان در اختیار اپراتورها قرار داد اما اکنون اقدام صورت گرفته به صورت تحقیقاتی است که در ابتدا باید مشکلات موجود برطرف شود.

رییس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی خاطرنشان کرد: اینترنت بالنی در مکان هایی مقرون به صرفه است که نتوان به صورت روش های طبیعی از اینترنت استفاده کرد.

او گفت: اینترنت ارائه شده وابسته به سیم کارت نیست و به صورت رایگان در اختیار زوار قرار خواهد گرفت.

401

کد خبر: 866039

وب گردی

وب گردی