تقویت مبارزه با زمین‌خواری در بوشهر/ رفع تصرف ۵۷۰ هکتار اراضی ملی

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره به رفع تصرف ۵۷۰ هکتار اراضی ملی گفت: منابع طبیعی با دیگر دستگاه‌های استان ارتباط تنگاتنگی دارد و عرصه را بر زمین خواران تنگ‌تر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، سهیل مهاجری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری بالغ بر ۵۷۰ هکتار اراضی ملی از دست سودجویان رفع تصرف شده است و این مهم تنها با تعامل همه دستگاه‌های ذی‌صلاح امکان پذیر بوده است.

وی با اشاره به بالارفتن ارزش ریالی برخی اراضی در جنوب استان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های جنوبی که میزبان صنایع نفت و گاز و پتروشیمی هستند وضعیت متفاوتی پیدا کردند و ما نظارت خود را در این حوزه بیشتر کردیم و اخباری که اخیرا در مورد زمین خواری در شهرستان کنگان در رسانه ها آمده بود نیز در همین راستا است.

رفع تصرف زمین‌خواری‌ها

مهاجری اظهار داشت: مسئولیت قسمت عمده اراضی (نزدیک به ۹۰ درصد) شهرستان کنگان با توجه به مصوبات و بندهای قانونی، خارج از حوزه مدیریت و حفاظت اداره منابع طبیعی این شهرستان قرار دارد اما نمی‌توانیم چشمان خود را در مقابل اقدامات سودجویان ببندیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: اکنون محدوده مصوب سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به مساحت ۳۰ هزار هکتار از شهرستان کنگان شروع و تا انتهای شهرستان کنگان و سپس تا رقبه چاه مبارک در شهرستان عسلویه امتداد دارد.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۲۳ قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه، همه حقوق و اختیارات و تکالیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع در امور اراضی و منابع طبیعی هر منطقه از سال ۱۳۸۴ بعهده سازمان مسئول آن منطقه است و متاسفانه زمین‌خواری‌های اخیر نیز در همین محدوده رخ داده است که البته با هوشیاری تمامی سازمان ها و منابع طبیعی از اراضی مورد نظر رفع تصرف شد.

اراده جدی در مبارزه با سودجویان

مهاجری ضمن قدردانی از پیگیری های حقوقی مجموعه کارکنان منابع طبیعی یادآور شد: تنها در شهرستان کنگان نسبت به تشکیل و پیگیری ۱۳۳ پرونده حقوقی در مرجع قضایی از سالهای ۹۴ تا کنون اقدام شده که منجر به صدور رأی مبنی بر ملی بودن اراضی به مساحت هزار و ۴۴ هکتار از اراضی این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: منابع طبیعی استان تا کنون گزارش های متعددی از رفع تصرف اراضی ملی در رسانه‌ها منتشر کرده است و در این زمینه اراده جدی در مبارزه با اهداف سودجویان دارد و از همه دستگاه‌های دیگر از جمله دستگاه‌های قضایی و انتظامی و بازرسی قدردانی می‌کنیم.

منبع:مهر

902

کد خبر: 866105

وب گردی

وب گردی