امسال میزان اختلاف حقوق بازنشستگان با شاغلان را کاهش  می دهیم

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌کنیم امسال میزان اختلاف حقوق بازنشستگان با شاغلان را کاهش دهیم، گفت: این صندوق به بازنشستگان عضو، 2 میلیون تومان وام اعطا می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس احمد صافی ، رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش ، در خصوص «وضعیت بازنشستگان آموزش و پرورش»، اظهار داشت: بازنشستگان آموزش و پرورش عالم و دارای تجربه فعالیت سی ساله در این دستگاه هستند و همه جا این موضوع مطرح است که شأن و منزلت آنها حفظ شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دادیم که در اول مهر در تمام مدارس کشور برای آغاز سال تحصیلی از بازنشستگان آموزش و پرورش استفاده کنند.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش افزود: از جمله نیازهای بازنشستگان، نیاز مادی، علمی و نیاز اجتماعی است، یعنی آنها نیاز به تکریم و احترام دارند.

صافی، چهارمین نیاز بازنشستگان فرهنگی را نیاز روانی و عاطفی برشمرد و گفت: در بسیای از کانون‌های بازنشستگی، کارگروه اخلاق، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه را ایجاد کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: اولین موضوعی که به دنبال آن هستیم، این است که به همه نیازهای بازنشستگان توجه شود و برای پاسخگویی به این نیازها، 6 مرجع وجود دارد و نمایندگان مجلس و دولت نقش مهمی دارند؛ ضمن اینکه در حال حاضر بین حقوق شاغلان و بازنشستگان اختلاف و تبعیض وجود دارد و یکی از راه‌ها، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان است.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مورد تأکید برنامه ششم توسعه قرار دارد؛ ضمن اینکه در حال حاضر منتظر زمان تصویب بودجه سال 97 در مجلس هستیم تا به این موضوع توجه بیشتری شود.

صافی با بیان اینکه بر اساس گفته نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ضمن افزایش درصدی به حقوق بازنشستگان، درصدی نیز در راستای همسان‌سازی حقوق آنها اضافه می‌شود، افزود: این کار سال گذشته انجام شد و امسال تلاش می‌کنیم این درصد افزایش را بالاتر ببریم، تا در پایان برنامه ششم توسعه، اختلاف حقوق فرهنگیان و بازنشستگان تنها 10 درصد باشد.

وی در خصوص «درنظر گرفتن امکانات رفاهی برای فرهنگیان بازنشسته»، خاطرنشان کرد: کارگروهی از گذشته در این خصوص تشکیل شد تا بازنشستگان فرهنگی بتوانند از امکانات رفاهی آموزش و پرورش استفاده کنند.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در خصوص «افزایش حقوق بازنشستگان فرهنگی»، تصریح کرد: اعلام شده است که افزایش حقوق برابر با 10 درصد است، اما بحث همسان‌سازی حقوق به این درصد اضافه می‌شود؛ البته بازنشستگان فرهنگی نیز باید با مکاتبه و پیگیری، این موضوع را از مسئولان مطالبه کنند.

صافی با اشاره به توجه سند تحول بنیادین به بازنشستگان فرهنگی، خاطرنشان کرد: یکی از این موارد، استفاده بهینه از بازنشستگان و تجربه آنهاست.

وی در خصوص «اعطای وام به بازنشستگان فرهنگی»، یادآور شد: صندوق بازنشستگان کشوری به بازنشستگان 4 میلیون تومان وام می‌دهد و ما نیز در صندوق بازنشستگان آموزش و پرورش مبلغ 2 میلیون تومان وام به افرادی که عضو این صندوق هستند، اعطا می‌کنیم.

706

کد خبر: 866108

وب گردی

وب گردی