سال گذشته15 هزار و 900 نفر جان خود را از دست دادند/5 برابراین جمعیت معلول شدند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته15 هزار و 900 نفر جان خود را در کشور از دست دادند که پنج برابر این جمعیت معلول شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی در اولین همایش نیکوکاری و خیرجمعی که در مرکز خیریه معلولان وحدت برگزار شد گفت: امروز در جامعه شاهد افرادی هستیم که از فرصت‌های برابر بهره مند نشده‌ و دچار آسیب‌هایی شدند که نیازمند کمک و توجه ویژه هستند.

وی افزود: با توجه به رشد آسیب ها، سوانح، بروز اختلالات ژنتیکی و... با زنان سرپرست و بد سرپرست، کودکان بدسرپرست، معتادان متجاهر و افراد دچار معلولیت روبرو هستیم. در سال گذشته15 هزار و 900 نفر جان خود را از دست دادند و پنج برابر این جمعیت معلول شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه باید در کنار دولت بتوانیم افراد نیکوکار و نوع دوست را پای کار بیاوریم گفت: همواره آموزه های دینی ما این کار را توصیه و ترویج کرده است.

محسنی بندپی ادامه داد: نمی‌توانیم در جامعه‌ای زندگی کنیم که بی‌اعتنا به سرنوشت دیگران باشیم، طبق نگاه آینده نگر باید شرایطی فراهم کنیم که دیگران را مورد محبت قرار دهیم. باید با رویکردهای اجتماع محور از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: سازمان بهزیستی در صدد تخصصی و آینده محور کردن برنامه‌های خود برای جلوگیری از ایجاد معلولیت‌هاست و اقدامات این سازمان روز به روز کیفی تر و تخصصی‌تر می‌شود.

در پایان مراسم که با حضور وزیر رفاه برگزار شد از جمعی از خیرین و نیکوکاران تقدیر به عمل امد.

706

کد خبر: 866139

وب گردی

وب گردی