دسترسی زیرزمینی متروی شهری تهران به ساختمان راه آهن، تا پایان سال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11تهران با اعلام پیشرفت 40 درصدی اتصال خط 3 متروی شهری پایتخت به داخل ساختمان راه آهن، از افتتاح این پروژه تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سجاد زارع صفت با بیان این که این طرح، نخستین تجربه کشوری اتصال متروی شهری به خط راه آهن است؛ گفت:در حال حاضرافرادی که از ایستگاه متروی «میدان راه آهن» خواهان تردد به داخل ساختمان راه‌آهن هستند و نیز مسافرانی که به ایستگاه راه آهن وارد شده‌اند و قصد ورود به مترو را دارند باید این مسافت را از عرض خیابان شوش غربی و نیز میدان راه آهن طی کنند که به همین علت، تصمیم گرفته شد نسبت به ایجاد دسترسی مستقیم و سریع به ساختمان اقدام شود.

وی با تأکید بر این که ایجاد دسترسی های مستقیم از شبکه های حمل و نقل درون شهری نظیر مترو به اماکنی چون فرودگاه، ایستگاه راه آهن و ... در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک اصل، پذیرفته شده و اجرا می شود؛ ادامه داد:هم اکنون عملیات اجرای این پروژه به صورت شبانه روزی در حال انجام است و در صورت عدم بروز مشکل از پیش تعیین نشده، تا انتهای سال جاری به پایان می رسد.

زارع صفت همچنین به رفع معارض اجرای این پروژه زیرزمینی اشاره کرد و اظهارداشت: براساس طرح تصویب شده قرار است دو تونل فوقانی و تحتانی برای این پروژه احداث شود که در حال حاضر، 25 درصد از حفاری مربوط به گالری فوقانی به اتمام رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یازده تهران تصریح کرد: در طرح پیش بینی شده، مسیر دسترسی زیرزمینی که در اصطلاح فنی، «گالری» نام دارد، از ایستگاه متروی «میدان راه آهن» به داخل ساختمان راه‌آهن احداث می‌شود و شرایط به گونه ای است که در داخل همین گالری، بلیط مسافرانی که قصد خروج از تهران را دارند کنترل می شود و آن‌ها به صورت مستقیم وارد سکوی مسافرگیری قطارها خواهند شد.

700

کد خبر: 866144

وب گردی

وب گردی