به گزارش ایسکانیوز سجاد زارع صفت با بیان این که این طرح، نخستین تجربه کشوری اتصال متروی شهری به خط راه آهن است؛ گفت:در حال حاضرافرادی که از ایستگاه متروی «میدان راه آهن» خواهان تردد به داخل ساختمان راهآهن هستند و نیز مسافرانی که به ایستگاه راه آهن وارد شدهاند و قصد ورود به مترو را دارند باید این مسافت را از عرض خیابان شوش غربی و نیز میدان راه آهن طی کنند که به همین علت، تصمیم گرفته شد نسبت به ایجاد دسترسی مستقیم و سریع به ساختمان اقدام شود.
وی با تأکید بر این که ایجاد دسترسی های مستقیم از شبکه های حمل و نقل درون شهری نظیر مترو به اماکنی چون فرودگاه، ایستگاه راه آهن و ... در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک اصل، پذیرفته شده و اجرا می شود؛ ادامه داد:هم اکنون عملیات اجرای این پروژه به صورت شبانه روزی در حال انجام است و در صورت عدم بروز مشکل از پیش تعیین نشده، تا انتهای سال جاری به پایان می رسد.
زارع صفت همچنین به رفع معارض اجرای این پروژه زیرزمینی اشاره کرد و اظهارداشت: براساس طرح تصویب شده قرار است دو تونل فوقانی و تحتانی برای این پروژه احداث شود که در حال حاضر، 25 درصد از حفاری مربوط به گالری فوقانی به اتمام رسیده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یازده تهران تصریح کرد: در طرح پیش بینی شده، مسیر دسترسی زیرزمینی که در اصطلاح فنی، «گالری» نام دارد، از ایستگاه متروی «میدان راه آهن» به داخل ساختمان راهآهن احداث میشود و شرایط به گونه ای است که در داخل همین گالری، بلیط مسافرانی که قصد خروج از تهران را دارند کنترل می شود و آنها به صورت مستقیم وارد سکوی مسافرگیری قطارها خواهند شد.
700