من سرخوشم از لذت این چشم به‌راهی

اینجا خبری از مشغولیت زندگی نیست ، ازخود بیخود شدگی موج می زند وهمه به پایان راه می اندیشند آنها صاحب‌خانه را می شناسند،مقصد را می دانند و با اشتیاق به سمت منزل یار در حرکت اند.

به گزارش ایسکانیوز اینجا رسانه تصویری نیست که بتوان صدا و تصویر مصاحبه شونده و فضا را در قاب تلویزیون به مخاطب رساند اینجا رسانه آنلاینی است که تنها سلاحش کلمات و جملات هستند و باید با استفاده از همین کلمات برای شما تصویر بسازیم و بتوانیم حس و حال زائران رویداد بزرگ اربعین را منعکس کنیم.

اینجاخبرگزاری است و ارتباط مستقیم ما با با یکی از زائران راهپیمایی بزرگ اربعین ارتباط برقرار است .

"فاطمه همتی" با اشاره به فضای روحانی این راهپیمایی بزرگ می گوید:این مراسم تداعی کننده جامعه مهدویتی است که عاشقان امام حسین(ع) را در هر گروه سنی روانه پابوسی می کند.

او در حالیکه در صدایش لرزشی از شوق و اشتیاق دارد به خبرنگار ما می گوید: توصیف این سفر معنوی در کلام نمی گنجد و زبان از بیان روح این مراسم عاجز است .مشکلات و ناملایمات مسافت این راه برای پیاده روی در بین محبت دلشدگانی که بی تابانه منتظر رسیدن چنین روزی هستند اصلا احساس نمی شود حتی گرد و غبار جاده های خاکی نمی تواند زائران را وادار به عقب نشینی و از مسیر دورشان کند. گرد و غبار چشم صورت را می تواند ببندد ،چشم دل را نه.

همه راهپیمایان اعضای یک خانواده اند

او می گوید: محبت صمیمانه ای که در بین این جامعه یکدل ایجاد می شود دلها را به داشتن این همراهان روشن می کند. راهپیمایان اینجا همه چیز را پشت درهای خانه هایشان جا گذاشته اند مال...کار..تعلقات دنیوی .. و با موج جمعیت به سمت منزل یار می روند. پیرزنی که حتی قادر به راه رفتن نیست ولی با دستان لرزانش پرچم ابا عبدالله را در دست داردو کودکی که شاید حتی معنی حرکت این جمعیت عظیم را نمیفهمد اما عرق از پیشانی زائران حسینی را پاک می کند اینها همه نشان از انسجام و هم خانواده شدن این گروه می دهد.

همتی ادامه می دهد:موکبین در بین راه پذیرای پابوسان اباعبدالله هستند و بی دریغ و از عمق جان برای قوت و غذای آنها از هرچه دارند دریغ نمی کنند مهم نیست چه در بسته های غذایی خود دارند مهم روی گشاده و لبخندشان است که انگار خادمان میزبان این زیارت هستند.

اینجا خبری از مشغولیت زندگی نیست ، ازخود بیخود شدگی موج می زند وهمه به پایان راه می اندیشند آنها صاحبخانه را میشناسند،مقصد را می دانند اما با اشتیاق به سمت منزل یار در حرکت اند.

چیزی که ما در دنیای صنعتی فراموشش کرده ایم. در شهر در خانه و در محل کار دنبال برطرف کردن نیازهای مادی و فیزیکی هستیم و از حس خوب معنویت جدا مانده ایم در این وادی به دنبال شناخت و آرامش خود آمده ایم.

در این بخش از بهشت خداوند دعواها،بحثها،اختلاف نظرها صرف نظر از پوست،سن،ملیت فراموش می شوند و صلح و انسان دوستی و معرفت جای آن را می گیرد و عشق ره توشه این سفر معنوی است.

همتی در پایان تاکید می کند : تاثیرات این مراسم باشکوه تا چه مدت در ضمیرما می ماند نمی دانم اما تجدید این دیدارسالیانه یادآور انسانیت و شهامتی است که لازمه آزادگی و آزاد زیستی است .

خبرنگار:اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 866166

وب گردی

وب گردی