امضای تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه لایپزیک آلمان

مدیر کل امور بین الملل دانشکده انقلاب اسلامی دانشگاه فنی و حرفه‌ای: تفاهم نامه همکاری میان دانشکده انقلاب اسلامی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانشگاه لایپزیک آلمان امضا شد.

جاسب نیک فر در مراسم امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه تاکنون چند تفاهم نامه و طرح مشترک میان این دانشگاه با دانشگاه‌های آلمانی منعقد شده است افزود: این تفاهم نامه با تمرکز بر صنعت و خودرو و نوآوری در صنعت خودرو میان دو طرف منعقد شده است.

وی درباره تبادل استاد و دانشجو میان دو دانشگاه گفت: در مرحله نخست موضوع روی این تفاهم و تمرکز روی صنعت خودروست، ولی در مراحل بعدی این اتفاق می‌افتد.

نیک فر با اشاره به اینکه ۱۰ دانشجوی آلمانی برای آموزش معماری اسلامی به ایران می‌آیند افزود: در آینده نزدیک ۱۰ دانشجوی آلمانی برای آموزش معماری اسلامی به کشور ما سفر می‌کنند و تعدادی از دانشجویان معماری ایران هم به آلمان می‌روند.

بوستون برگر استاد دانشگاه لایپزیک آلمان نیز در این مراسم گفت: هدف ما از همکاری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای انتقال دانش و تجربه و البته ارائه آموزش‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های علمی دو طرف است.

وی درباره فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در ایران افزود: در دانشگاه‌ها دانش بسیار بالایی تولید می‌شود، ولی مسئله مهم آن است که روی فعالیت‌های کارآفرینی در دانشگاه‌ها باید بیشتر تمرکز شود، چون این امر موجب تولید دانش و انتقال آن به صنعت و اقتصاد کشور می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر: 866179

وب گردی

وب گردی