بالا گرفتن اختلافات قطعه‌سازان با ایکاپ/ فرانسه پول قالب قطعات خودرو را از ایران می‌گیرد

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو با انتقاد از اینکه هنوز قطعه سازان از جزئیات قراردادهای خارجی خودروسازان اطلاع چندانی ندارند، گفت: قطعه سازان معتقدند نباید پول قالب قطعات خودروهای فرانسوی را پرداخت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مازیار بیگلو، با اشاره به اینکه برای داخلی سازی محصول پژو 2008 حدود 64 قرارداد با شرکت ایکاپ منعقد شده است، اظهارداشت: روند داخلی سازی این محصول با سرعت در حال انجام است اما امروز اختلاف نظر قطعه سازان با ایکاپ در تولید قالب خودروهای فرانسوی تولید مشترک است.

او با بیان اینکه قطعه سازان معتقدند نباید پول قالب قطعات خودروهای فرانسوی را پرداخت کنند، افزود: در حال حاضر با وساطت وزارت صنعت مشغول رایزنی با ایکاپ برای رفع این موضوع هستیم. علاوه بر این در بخش خودکفایی تولید این خودروها هم مواردی مطرح شده که در حال بررسی آن با ایکاپ هستیم.

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو با انتقاد از اینکه هنوز قطعه سازان از جزئیات قراردادهای خارجی خودروسازان اطلاع چندانی ندارند، تصریح کرد: این در حالی است که قطعه سازان در تولید و افزایش ساخت داخل خودروهای تولید مشترک نیازمند اطلاعات لازم هستند تا براساس آنها برنامه ریزی کنند.

بیگلو اضافه کرد: علاوه بر این موضوعات بحث حقوقی قراردادهای خارجی خودروسازان هم هنوز شفاف نیست.

*بانک مرکزی معتقد به پر شدن خط اعتباری سایپا است

او در خصوص وصول مطالبات قطعه سازان از شرکت های خودروسازی، گفت: در ایران خودرو تا حدودی روند پرداخت مطالبات قطعه سازان بهبود پیدا کرده اما در سایپا همچنان مشکلات برقرار است. از طرفی بانک مرکزی با معیارهای خاص خود اعلام کرده که خط اعتباری سایپا پر شده است. برای رفع این مشکل در صددیم با همکاری بانک مرکزی مجوز تضمین خرید دین برای سایپا باز شود تا از آن طریق بخشی از خرید ها صورت گیرد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 866209

وب گردی

وب گردی