56 هزار کودک انگلیسی دچار کلسترول بالا هستند

نتایج به دست آمده از یک مطالعه نشان داد، 56 هزار کودک انگلیسی دچار کلسترول بالا هستند و مصرف استاتین برای آنها ضروری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، نتایج یک بررسی نشان داده است، ده‌ها هزار کودک انگلیسی دچار کلسترول بالا هستند و مصرف استاتین برای آنها ضروری است.

بر اساس داده‌هایی که پزشکان عمومی و متخصصان ارائه کرده‌اند، 56 هزار کودک و نوجوان زیر 16 سال انگلیسی از کلسترول بالا رنج می‌برند.

کارشناسان بهداشتی هشدار می‌دهند، پسران مبتلا به کلسترول بالا به احتمال خیلی زیاد در دهه 50 سالگی، دچار سکته قلبی خواهند شد؛ همچنین فقط 15 درصد از بیماران، مبتلا به هیپرکلسترولمی خانوادگی تشخیص داده شده‌اند.

هیپرکلسترولمی یا ازدیاد کلسترول خانوادگی رایج‌ترین ناهنجاری تک ژنی غالب اتوزومی در اروپاست و از طریق بیماری شریان کرونری نارس، با بیماری و مرگ و میر بالایی همراه است.

سرویس سلامت ملی انگلیس درخواست کرده است، تمام کودکان و بزرگسالانی که مظنون به داشتن کلسترول بالا هستند یا سابقه خانوادگی دارند، شناخته شوند تا قبل از آنکه این بیماری فراگیرتر شود، اقدامات لازم صورت گیرد.

دکتر ریموند، متخصص قلب و استاد دانشگاه لندن می‌گوید: «تمرکز بر بهبود کودکان مبتلا به کلسترول بالا، یک فرصت عالی برای بهبود سلامت عمومی و جلوگیری از ابتلا به حمله‌های قلبی و سکته مغزی آنها در بزرگسالی است».

در یک بررسی دیگری در انگلیس، معلوم شد زنان 36 درصد بیش از مردان در گروه افراد کم‌تحرک دسته‌بندی می‌شوند؛ این مطالعه همچنین حاکیست 11 میلیون و 800 هزار زن انگلیسی به لحاظ جسمی کم‌تحرک هستند، در حالیکه این رقم در مردان این کشور 8 میلیون و 300 هزار نفر است؛ بی‌‌تحرکی موجب مرگ زودرس ناشی از بیماری عروق کرونر می‌شود.
706

کد خبر: 866238

وب گردی

وب گردی