بررسی «اصول و مبانی تحلیل متون ادبی»  با حضور کارشناسان

کتاب «اصول و مبانی تحلیل متون ادبی» نوشته سلینا کوش با ترجمه حسین پاینده، دوشنبه (۱۵ آبان) معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از خانه کتاب، نشست معرفی و بررسی کتاب «اصول و مبانی تحلیل متون ادبی» فردا دوشنبه (۱۵ آبان) با حضور حسین پاینده، مسعود جعفری جزی و عبدالرسول شاکری در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «اصول و مبانی تحلیل متون ادبی» برای کسانی نوشته شده است که مایل اند با کسب دانشی پایه ای درباره ی روش‌های نظام مند تحلیل متون ادبی، توانایی خود در نقد آثار ادبی و هنری را تقویت کنند. از این رو، اصول و مبانی تحلیل ادبی با زبانی روشن و با توضیحات مبسوط شرح داده شده است. به این منظور، نویسنده شیوه ی تحلیل شعر، داستان کوتاه، رمان، نمایشنامه و فیلم سینمایی را با ذکر مثال‌های متعدد توضیح می‌دهد و اصطلاحات تخصصی را که در نقد آثار ادبی و هنری کاربرد دارند به خواننده معرفی می‌کند.

پاینده با افزودن زیرنوشت‌های توضیحی درباره ی اصطلاحات نقد ادبی و نویسندگان و آثاری که در کتاب مورد اشاره قرار گرفته اند، کوشیده است تا فهم مطالب آن برای خواننده فارسی زبان تا حد ممکن راحت تر شود.

علاقمندان می‌توانند برای شرکت در نشست معرفی و بررسی کتاب «اصول و مبانی تحلیل متون ادبی» دوشنبه (۱۵ آبان) ساعت ۱۶ به سرای اهل قلم واقع در خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر شماره دو مراجعه کنند.

502

کد خبر: 866254

وب گردی

وب گردی