طرح محله محور مبارزه با آسیب های اجتماعی در سمنان اجرا می شود

استاندار سمنان، با بیان اینکه طرح مبارزه با آسیب های اجتماعی به صورت محله محور در سمنان اجرا می شود، گفت: طرح نامگذاری هر محله به نام یکی از سرداران جنگ تحمیلی از اقدامات این حوزه است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رضا خباز پیش از ظهر یکشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه محله محوری یکی از برنامه های مقابله با تهاجم فرهنگی و معضلات اجتماعی است، بیان کرد: در این طرح به الگو سازی توجه ویژه ای شده است چرا که امروز یکی از مشکلات ماهوی جوانان ما، نبود الگوی مناسب است.

وی افزود: در این راستا هرمحله به نام سرداران شهید نام گذاری شده تا از این طریق هم فرهنگ شهادت ترویج شود و هم برای الگوسازی جوانان گام های مثبتی برداشته شود.

استاندار سمنان همچنین گفت: باید در بحث آسیب های اجتماعی، کار ها را از حالت یک تکلیف اداری، خارج و به یک تکلیف الهی و شرعی بدل شود لذا ما با این دیدگاه می توانیم در برابر آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به مثابه شبیخون فرهنگی یاد کردند، ایستادگی کنیم.

خباز آسیب های اجتماعی را یکی از تهدیدات جدی برای کشور عنوان کرد و گفت: خطر هجمه فرهنگی دشمنان ما از جنگ تحمیلی بیشتر است چرا که در دفاع مقدس دشمن و موضع آن مشخص بود اما امروز در عرصه معضلات فرهنگی دارای مشکلات عدیده ای هستیم.

وی افزود: مهمترین اقدام در کاهش آسیب های اجتماعی به صورت محله محور این است که کار باید مردمی اداره و دستگاه های اجرایی تنها به عنوان حامی این طرح ها حضور داشته باشند تا این اقدامات در جامعه نهادینه شود.

902

کد خبر: 866256

وب گردی

وب گردی