ظرفیت های مغفول مانده استان قزوین/در رابطه با تغییر فرمانداران با عجله تصمیم نمی گیرم

استاندار قزوین با بیان این که ظرفیت گردشگری از ظرفیت های مغفول مانده استان است، گفت: قزوین در حوزه های گردشگری تاریخی، طبیعی و فرهنگی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است اما متاسفانه مردم کشور کمتر با این ظرفیت ها آشنا هستند و بیشتر این استان را به عنوان قطب اقتصادی می شناسند.

عبدالمحمد زاهدی با بیان این که استان قزوین تمام ظرفیت هایی که در دیگر استان ها وجود دارد را دارا است در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: استان قزوین یکی از قطب های صنعتی کشور به خصوص در صنایع آیتک است که برای این صنایع در آینده می توانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

تولید 5 درصد از محصولات کشاورزی کشور در قزوین

وی با اشاره به این موضوع که استان قزوین وسعت کمی دارد، تصریح کرد: این استان قطب کشاورزی کشور محسوب می شود که 5 درصد از محصولات کشاوزی کشور را تولید می کند اما ظرفیت دشت قزوین خیلی بیشتر است.

استاندار قزوین با اشاره به مشکل آب در استان خاطرنشان کرد: الگوهای کشت و بهره برداری از آب را باید تغییر دهیم تا با کنترل مصرف آب محصولات بیشتری تولید کنیم که یکی از برنامه هایی که در بخش کشاورزی در نظر داریم توسعه کشت گلخانه ای است.

توسعه ظرفیت گردشگری در استان

زاهدی ادامه داد: ظرفیت گردشگری از ظرفیت های مغفول مانده استان قزوین است که علی رغم این موضوع استان در حوزه های گردشگری تاریخی، طبیعی و فرهنگی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است اما متاسفانه مردم کشور کمتر با این ظرفیت ها آشنا هستند و بیشتر این استان به عنوان قطب اقتصادی می شناسند.

وی تصریح کرد: درست است که استان قزوین قطب اقتصادی کشور است اما مردم عزیزمان این استان را به عنوان استان گردشگری نمی شناسند.

استاندار قزوین با بیان این که تلاش داریم تا مردم با ظرفیت گردشگری در استان بیشتر آشنا شوند، افزود: بنا داریم زیرساخت های مربوط به گردشگری از جمله اقامت، تفریحی و پذیرایی را در استان گسترش دهیم تا گردشگران استان قزوین را به عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب کنند زیرا در حال حاضر قزوین یک محل عبور گردشگری است.

فناوری نوین در قزوین قطب اصلی کشور خواهد شد

زاهدی ادامه داد: شاید بتوان گفت استان قزوین در آینده قطب اصلی کشور در فناوری های نوین خواهد بود. دو طرح بسیار مهم در استان قزوین وجود دارد و یکی از این طرح ها آغاز و دیگری هم آغاز خواهد شد تا در حوزه فناوری های نوین استان قزوین یکی از قطب های مهم کشور شود.

در رابطه با تغییر فرمانداران با عجله تصمیم نمی گیرم

استاندار قزوین در رابطه با تغییر فرمانداران گفت: در حال حاضر دو نفر از فرمانداران سرپرست فرمانداری های خود هستند که آنها را باید مورد بررسی قرار دهیم اما با تجربه ای که از گذشته دارم معمولا سعی میکنم با عجله تصمیم نگیرم به آن معنا که حتما باید مدتی بگذرد و پس از شناخت بیشتر در صورت لزوم در میان فرمانداران تغییر ایجاد کنم.

توجه بیشتر به توسعه کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی/ دکتر ولایتی شخصیتی محترم و معتدل سیاسی هستند

وی در رابطه با تغییرات در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی اگر بتواند تحولی در کیفیت ایجاد کند بسیار خوب است زیرا تاکنون دانشگاه گسترش کمی خوبی داشته و باید به توسعه کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر توجه شود.

استاندار قزوین با بیان این که دکتر ولایتی یک شخصیت بسیار محترم و معتدل سیاسی است، گفت: دکتر ولایتی شخصیتی سیاسی، علمی و اجرایی در کشور هستند که سابقه بسیار خوبی دارند.

901

کد خبر: 866303

وب گردی

وب گردی