به‌روز رسانی طرح کالبدی دانشگاه لرستان براساس شاخص‌های مدیریت سبز

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این دانشگاه در دولت یازدهم گفت: طرح کالبدی دانشگاه لرستان براساس شاخص‌های مدیریت سبز بروز رسانی شده و سند علم و فناوری استان که در حال تهیه است، از اقدامات انجام شده در این دوره هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر خسرو عزیزی در جمع اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: سیاست دانشگاه حرکت کردن به سوی دانشگاه نسل سوم بوده و از دستاوردهای مهم در این دوره، تهیه سند راهبردی دانشگاه لرستان برای افق 1404 بوده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه در دوره دولت یازدهم مأموریت‌گرا شده و دانشگاه لرستان در حال حاضر بیش از 280 عضو هیئت علمی دارد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: در این دوره برای بسیاری از زمین‌های دانشگاه که به مسکن مهر اختصاص داده شده بودند سند قطعی به نام دانشگاه صادر شد و به ما بازگردانده شدند.

وی یادآور شد: بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه لرستان در جهت کارآفرینی و مهارت‌آفرینی بوده است و رشته‌های همچون باستان‌شناسی در دانشگاه ایجاد شدند تا در مسیر تناسب بین رشته‌های دانشگاهی با ظرفیت‌ها و نیازهای استان گام برداریم.

عزیزی از افزایش سهم بودجه پژوهشی به 11 درصد از سهم بودجه خبر داد که قبلاً فقط سه درصد بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان خاطر نشان کرد: پروژه‌هایی از جمله توسعه دانشکده علوم پایه، ساخت ساختمان مرکزی دانشگاه و تجهیز، ساخت و نوسازی بخش‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در دست اقدام است.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه برلین آلمان منعقد شده که از ارکان دیپلماسی علمی است.

عزیزی ادامه داد: انجمن‌های دانشجویی، تشکل‌ها، کانون‎ها و نشریات دانشجویی نیز با گرایش‌های سیاسی مختلف در ین دانشگاه در چارچوب قانون مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه لرستان از تکمیل ظرفیت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دختر خبر داد و افزود: هیچ‌گونه کمبودی در بخش خوابگاه‌های دختران نداریم ولی در بخش پسران کمبود داریم که تقاضا این است در بخش واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر جوار دانشگاه، همکاری صورت گیرد تا بتوانیم به دانشجویان اختصاص بدهیم.

وی از راه‌اندازی مراکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه لرستان و افتتاح مرکز آگاهی‌بخشی و امداد و پشتیبانی دانشگاه لرستان (آپا) در این دوره خبر داد و گفت: مرکز شتابدهی و کارآفرینی در دانشگاه لرستان افتتاح شد که در جهت هدایت ایده‌ها به سوی کارآفرینی و خلق ثروت است و پهنای اینترنت نیز در این دوره از 34 مگابایت به بیش از 150 مگابایت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: سایت مرکزی دانشگاه فاقد ساختمان مستقل برای دانشکده ادبیات و علوم انسانی بوده و نیاز است مجلس در زمینه‌ی تأمین اعتبارات پیگیری‌ها را انجام بدهد.

وی اظهار کرد: نیاز است که دانشگاه لرستان یک استخر شنا داشته باشد و اعتبارات آن تامین شود. همچنین مشکلات مرتبط با آب و فاضلاب دانشگاه رفع شود.

عزیزی در پایان با اشاره به مشکلات مراکز اقماری وابسته به دانشگاه‌ لرستان در برخی شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد ردیف بودجه‌ای برای رفع مشکلات عمرانی و زیرساختی این‌گونه مراکز درنظر گرفته شود.

منبع: ایسنا

کد خبر: 866406

وب گردی

وب گردی