خدمت به مردم، بزرگترین مبارزه با آمریکا

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت روز سیزدهم آبان و هفته استکبار ستیزی بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به شرح زیر است:


از آن زمان که خمینی روح خدا علی رغم مخالفت روشنفکرنماها ، تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اول نامید تا به حال حدود 40 سال میگذرد .
هندسه الهی نهضت که بر اساس نه شرقی و نه غربی آیه نور، شناسایی آمریکا به عنوان دشمن بزرگ و محو غده سرطانی اسرائیل در قالب تبری و حفظ استقلال و خودباوری و کمک به مسلمانان و مستضعفین عالم در قالب تولی شکل گرفت، بارها و بارها حقانیت خود را ثابت کرده است. و عمده کمبودها و مشکلات به خاطر عدم باور و عمل به این حقایق و خستگی و دنیازدگی برخی مسئولین در کنار دل بستن به شرق و غرب بوده است.
با این مقدمه با نظر به سیر تطورات این سالها در می یابیم که خط سازش همیشه مرعوب، رودست خور و و پشیمان است. کما اینکه نهضت پرمدعای آزادی در مذاکرات الجزایر از آمریکاییها رودست خورد و در برابر آزادی گروگانها، آمریکا به هیچ کدام از وعده های خود عمل نکرد. در مذاکرات سال 69 و موضوع گروگانهای آمریکایی هم که با رایزنی ایران آزاد شدند، «اجر»ی که بوش پدر قولش را به دولت سازندگی داده بود عملی نشد و بازهم بدعهدی آمریکا روشن گشت.در سال 82 و مذاکرات سعدآباد بر سر انرژی اتمی، نهایتا رئیس دولت اصلاحات گفت که البرادعی رئیس آژانس انرژی اتمی در انجام منویات سه کشور اروپایی، بدعهدی کرده و عمل به تعهدات از طرف ایران، پاسخی دریافت نکرده است. دولت احمدی نژاد هم علی رغم شروع خوب ولی در انتها مذاکره را راه حل میدید و مذاکرات محرمانه عمان را شروع کرد ولی نهایتا برجام را دولتی کلید زد که ادعای پیدا کردن کلید و چرخیدن چرخ زندگی مردم در کنار چرخ سانتریفیوژ را داشت. اما امروز بدعهدی آمریکا در برجام نقل هر مجلسی و مذاکره با او از طرف همان دولت دیوانگی تلقی میشود.
حال این تجربیات ملموس پیش روی ملت ماست و دشمنی شیطان بزرگ با ملت ایران برای دیرباورترین افراد هم روشن است. بر این اساس جنبش دانشجویی به دنبال یادآوری و مطالبه مواردی است:

1- اعتماد نکردن دوباره و مذاکره نکردن با آمریکا و دنباله های اروپایی که نهایتا هیچگاه آمریکا را رها نمیکنند و در مذاکرات سعدآباد و دهها حادثه تاریخی دیگر بدقولی و استعمارگری خود را ثابت کرده اند، ضروری است و کسانی که به هر بهانه ای بخواهند این همه تجربه را نادیده بگیرند خائن به منافع ملی هستند.
2- توصیه چهل ساله امامین انقلاب مبنی بر ارتباط هوشیارانه با کشورهای دنیا و عدم مذاکره با دشمن در کنار نگاه به درون و حساب باز کردن روی توانمندیهای جوانان باید به طور کامل جامه عمل بپوشد و مسئولین از شعار دادن و حرف زدن صرف در این مسئله بپرهیزند.
3- استقلال اقتصادی کشور ما پس از استقلال سیاسی ضروری است. به نظر میرسد که خروج کشور از سلطه دلار، با توجه به تحریمهای جدید آمریکا بیش از هر زمان دیگری لازم است و ارکان حاکمیت باید به سرعت در این جهت عمل کنند.
4- به نظر میرسد که ملت غیور و انقلابی ما باید در انتخاب های آتیه خود این تجربیات را در نظر بگیرند و کشور را به خدمتگزارانی هوشیارتر بسپارند.
در پایان روشن است که امروز هیچ مبارزه ای با آمریکا به اندازه خدمت خالصانه و کارآمد به این مردم صبور نیست. پس هر کس در هر لباسی به این مهم کمر همت ببندد و امیدهای دشمن برای به عقب برگشتن ملت را نقش بر آب کند.

والسلام علیکم
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی- 14 آبان 96

کد خبر: 866424

وب گردی

وب گردی