تاکسی های شیراز هم هوشمند می شوند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز، از راه اندازی اپلیکیشن تاکسی هوشمند زیر نظر شهرداری شیراز تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرجنوب، نواب قائدی با بیان این که در قالب این اپلیکیشن آژانسهای مسافربری سطح شهر نیز ارائه خدمات میدهند، گفت: علاوه بر تاکسیهای زرد رنگ سطح شهر، آژانسهای مسافربری هم در این برنامه کاربردی خدمات ارائه میکنند.
وی افزود: این اپلیکیش نزدیکترین آژانس و یا تاکسی را به کاربر معرفی میکند چرا که تامین امنیت مسافر اولویت اصلی ما در راه اندازی این سامانه بوده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت خطوط BRT شهر شیراز اشاره کرد و بیان داشت: استقبال از اتوبوسهای تندرو در شهر شیراز مطلوب بوده اما لزوماً با توسعه خطوط حمل و نقل عمومی نمیتوان فرهنگ استفاده از آن را گسترش داد، بنابراین باید در کنار عوامل سخت افزاری، ترویج و توجه به حمل و نقل همگانی نیز مد نظر قرار گیرد. قائدی با اشاره به برخی مشکلات در مسیر اجرای خط دو BRT بیان کرد: در حال حاضر در این زمینه مطالعات اولیه انجام شده است و بعد از جمع بندی، این خط اجرایی خواهد شد. یکی از مشکلات موجود در مسیر اجرای این خط، عرض کم خیابان حد فاصل چهار راه هوابرد تا باسکول نادر است.
وی اضافه کرد: خط یک BRT شهر شیراز نیز که از بولوار میرزای شیرازی تا میدان نمازی ادامه دارد در مرحله مطالعه و بررسی است که با نهایی شدن آن، قطعا مرحله ایجاد مسیر این خط نیز آغاز خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز همچنین با بیان این که خطوط BRT سهم قابل توجهی در کاهش ترافیک دارد، گفت: راه اندازی خطوط BRT در گذشته به صورت کارشناسانه شروع نشده است در نتیجه راه اندازی آن مستلزم فرهنگسازی و ایجاد ذهنیت مثبت نسبت به این نوع حمل و نقل در بین مردم است. قائدی با اشاره به این که بخشی از اولویت در سیستم حمل و نقل، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی است، افزود: 285 اتوبوس خریداری شده که از این تعداد 100 اتوبوس به ناوگان تزریق شد و 30 اتوبوس اخیراً به سیستم حمل و نقل وارد شده است. وی اضافه کرد: اتوبوس هایی که وارد سیستم حمل و نقل می شود در قبال 10 سال کارکرد برای شهرداری با شرایط 10 درصد نقد و 20 درصد اقساط به بخش خصوصی واگذار میشود. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز بیان داشت: طرح جامع سیستم اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داده ایم تا طبق آن تعداد اتوبوسهایی که در یک مسیر، رفت و برگشت دارند، بیشتر از ظرفیت مجاز نباشد.
قائدی همچنین با اشاره به افزایش یا کاهش نرخ بلیت مترو، تاکید کرد: نرخ کرایه مترو در قبال هزینههای نگهداری آن بسیار ناچیز است در حالی که نرخ واقعی بلیت مترو با توجه به هزینههای آن نزدیک به 3 تا 4 هزار تومان است.

کد خبر: 866464

وب گردی

وب گردی