سمینار اهدای عضو، اهدای زندگی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد

سمینار اهدای عضو، اهدای زندگی با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و سفرای اهدای عضو از قشر هنرمندان و بازیگران سینمایی با استقبال پرشور دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، به همت کانون دانشجویی هلال احمر، روز گذشته همزمان با فرا رسیدن هفتادمین سال تاسیس سازمان جوانان هلال احمر سمینار اهدای عضو، اهدای زندگی با هدف زمزمه فرهنگ نجات جان انسان‌ها و با حضور دکتر سید علی ابطحی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سالن آمفی تئاتر دکتر شایورد واقع در دانشکده داروسازی برگزار شد.

در این سمینار که با هماهنگی کانون دانشجویی هلال احمر و واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، توضیحات کاملی از چگونگی مرگ مغزی، دریافت و اهدای اعضا، دشواری‌های فقدان عضو تا دریافت عضو جایگزین، گاهی کمبود عضو در بانک اهدا و اتمام زندگی عزیزان در انتظار پیوند در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت تا یادآور حفظ سلامت جسمانی هر فرد در طول زندگی بوده و بداند که اعضایی از بدن پس از اتمام عمر مفید جسمانیش می‌تواند جایگزینی برای کسی باشد که در فقدان عضوی حیاتش در طول مدت کوتاهی پایان خواهد یافت.

دکتر سید علی ابطحی با حضور در مراسم، آن را نوید بخش یک حرکت فرهنگی برای نجات جان انسان‌ها عنوان و از برگزار کنندگان این سمینار تشکر کرد.

دکتر فرشاد هاشمیان، معاون پژوهش و فناوری،دکتر محمدرضا خانی رئیس دانشکده بهداشت، دکتر مهناز قمی، رئیس دانشکده شیمی دارویی، دکتر بلالی، معاون دانشجویی فرهنگی علوم دارویی، سپیده گلچین و کریم باقری به عنوان سفرای اهدای عضو از قشر هنرمندان و بازیگران در این سمینار حضور داشتند.

در پایان این سمینار از خانواده هایی که عزیزانشان با اهدای عضو به چندین زندگی رنگ حیات بخشیده بودند قدردانی شد و فرم داوطلبانه اهدای عضو در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

کد خبر: 866556

وب گردی

وب گردی