رستمی: بی‌اندازه مدیون شهیدان و جانبازان جنگ تحمیلی هستیم/ به آمریکایی‌‌ها گفتم بهترین وزنه‌بردار جهان هستم

دارنده مدال المپیک تأکید کرد هیچگاه دنبال گرفتن پناهندگی از آمریکا نیست و گفت که او و دیگر ایرانی‌ها بی‌اندازه مدیون شهیدان و جانبازان جنگ تحمیلی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، کیانوش رستمی که تا کنون ویزایش از سوی ایالات متحده آمریکا برای حضور در مسابقات جهانی وزنه‌برداری که قرار است بین تاریخ‌های 28 نوامبر تا 5 دسامبر (7 تا 14 آذر) در شهر آناهایم کالیفرنیا برگزار شود، صادر نشده است، در گفت‌وگو با سایت «اینساید دِ گیمز» گفت: درک نمی‌کنم، آنها (مقامات سفارت آمریکا در دبی) به من گفتند که باید صبر کنم، اما توضیحی به من ندادند.

بر اساس این گزارش درخواست اول قهرمان المپیک و دارنده رکورد جهانی در دسته 85 کیلوگرم برای صدور ویزای آمریکا به خاطر قانون «214b» که همان مسجل نبودن بازگشت کیانوش رستمی به ایران پس از پایان مسابقات جهانی آمریکا، رد شده است. وزنه‌بردارانی از عراق و آلبانی هم همچنان منتظر تأیید درخواست صدور ویزای‌شان از سوی آمریکا هستند.

رستمی که هفته گذشته راهی دبی شد تا دومین مصاحبه‌اش را با مقامات کنسولی آمریکا در امارات انجام دهد با اشاره به ارائه مدارک بانکی که بخشی از فرآیند درخواست صدور ویزا است، اظهار داشت: به آنها نشان دادم که من دو میلیون دلار در حساب بانکی‌ام در کشورم دارم. به آنها گفتم "من بهترین وزنه‌بردار جهان هستم، من محبوب‌ترین وزنه‌بردار جهان هستم، من رکوردار جهان هستم". به دنبال گرفتن گرین‌کارت نیستم و درک نمی‌کنم مشکل چیست. آیا آنها از چیزی می‌ترسند؟ من به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم و می‌خواهم پس از پایان مسابقات جهانی به کشورم بازگردم.

دارنده مدال طلای المپیک 2016 ریو تصریح کرد: آنها به من گفتند که "نیازی نیست توضیحات بیشتری بدهی، همه چیز مرتب است و ما به تو پاسخ خواهیم داد. باید منتظر باشی". در پاسخ به آنها اما گفتم "من 25 روز دیگر مسابقه دارم و می‌خواهم که در این مسابقات (آمریکا) شرکت کنم".

رستمی که بدون مربی تمرین می‌کند و پیش از این از مربیان وزنه‌برداری تیم ملی ایران انتقاد کرده بود، می‌گوید هرگز تمایلی به گرفتن پناهندگی آمریکا ندارد. او تأکید کرد: من عاشق ایران هستم، ما بی‌اندازه مدیون شهیدان و جانبازان جنگ (تحمیلی) هستیم. من تنها به فکر کسب مدال طلای مسابقات جهانی و ثبت رکورد جهانی هستم. برای من بهبود رکورد جهانی حتی مهمتر از کسب مدال طلاست. رکورد جهانی کسی است که می‌خواهد با من بجنگد.

فیل اندرو، مدیر اجرایی تیم وزنه‌برداری آمریکا هم گفت: ما هر روز از طریق تیم روابط عمومی کمیته المپیک آمریکا با وزارت امور خارجه ایالات متحده در تماس هستیم و امیدواریم تمامی ورزشکارانی که به موقع درخواست صدور ویزا داده‌اند، ویزای‌شان برای مسابقات جهانی صادر شود. به ویژه ما از حضور تیم وزنه‌بردای ایران در آمریکا که یکی از بهترین تیم‌های جهان است، استقبال خواهیم کرد.

رستمی که بعد از 11 ماه استراحت پس از مسابقات المپیک ریو، از دو ماه پیش تمرینات پرفشار خود را از سرگرفته است، تصریح کرد: هیچ مشکلی با فدراسیون وزنه‌برداری ایران ندارم، اما برنامه تمرینی من و روشی که از زمانم استفاده می‌کنم با وزنه‌برداران دیگر تیم فرق دارد و مختص به خودم است.

رستمی در بازی‌های المپیک 2016 ریو رکورد خودش را شکست و رکورد 396 کیلوگرم در مجموع دو ضرب را از خود برجای گذاشت.

602

کد خبر: 866561

وب گردی

وب گردی